Ny favoritt

Når det kommer til å prøve nye ting så har jeg alltid vært skeptisk, men jeg bestemte meg for å prøve nye ting. Noen ganger har jeg ikke likt det, men som regel har det vært godt. Alt som er et sunnere alternativ har jeg vært skeptisk til. Det var derfor jeg begynte å prøve ut nye oppskrifter som er sunnere. Jeg syns ikke man skal dømme nye og sunnere alternativer før man har smakt dem. Så det var det jeg gjorde med denne veganske havredrikken. For hodet mitt har sagt at det kan umulig smake godt, men hvordan kan jeg si det uten å ha smakt den først? Så jeg smakte den og det ble en ny favoritt. Med andre ord, neste gang jeg skal drikke sjokolademelk så velger jeg denne. Den er jo mye bedre for kroppen min enn mye annet.

Min nye favoritt er altså denne veganske havredrikken med sjokoladesmak. Så når jeg ikke klarer å spise så mye til frokost så kan jeg hvertfall drikke denne og få i meg mye bra som kroppen min blir glad for. De har også en lang holdbarhetsdato, noe jeg virkelig trenger. Jeg syns vanlig melk går alt for fort ut på dato og det er jo ekstra synd om man må kaste noe så dyrebart som melk. Særlig med tanke på at det er kuene som produserer det for at vi skal få melk på bordet. Derfor vil jeg bytte til denne melken og drikke den i stedenfor vanlig melk. Den er dyr, men vanlig melk er jammen ikke billig der heller så det er absolutt verdt det for min del. En liten endring her og der kan hjelpe ganske mye. Kanskje det hjelper meg å få en sunnere kropp f.eks. For meg er det aller viktigst siden jeg skal gå lange turer i sommer og jeg skal også lage gode middager hver dag hele denne måneden. Da er det jo fint å kunne få i seg noe som er bra for kroppen.

Jeg tror aldri jeg kommer til å gå helt vegan eller vegetar, men å gjøre noen endringer for meg selv kan hjelpe mye. Så i år skal jeg gjøre noen endringer for meg selv og her er altså en av dem. Kanskje jeg tester ut andre veganske/vegetariske produkter også. Om du har noen forslag til noe som ikke smaker sunt, men er bra for kroppen så fortell meg gjerne i kommentarfeltet.

Og om du lurer på hvordan denne sjokolademelken smaker veldig sjokolade med et lite hint av havre. Utrolig fin balanse i smaken og dette kommer fra ei som er skeptisk og litt småkresen på sunnere alternativer. Så hvis du syns dette høres ut som et produkt du har lyst til å teste ut så sier jeg kjør på, men jeg skal ikke pushe det på noen. Dette er kun min mening om produktet. Det er ikke sponset eller noe, kun min ærlige mening. Jeg hadde nemlig så lyst til å dele mine tanker om dette produktet fordi det var overraskende godt. Ja, jeg sitter faktisk å drikken den nå fordi frokost har ikke fristet. Da er det jo veldig fint at jeg har noe som jeg faktisk klarer å få i meg. Og jeg må si at det gav meg en litt bedre start på dagen ved å få i meg denne. Med andre ord må jeg kjøpe flere slike sånn at jeg ikke starter dagen uten noe som helst, for det har det blitt av og til.

Som regel starter jeg dagen med å drikke masse vann og det er jo bra for noe, men ikke om jeg skal gå lange turer. Da har jo ikke kroppen noe å jobbe med. For det eneste vann gjør er å holde deg hydrert. Det er jo ikke noe næring i vann som kroppen kan jobbe med, mens jeg går turer. Der kommer havremelken inn. Så får vi se om det kan hjelpe meg å komme i gang med dagen, gi kroppen det den trenger og hjelpe meg til en litt bedre hverdag. Jeg vet at frokost er veldig viktig, men noen ganger er det ikke så lett å bare spise noe. Så da gjør jeg det beste jeg klarer og drikker havremelk til frokost. Bedre enn ingenting, men fortastt alt for lite. Ja, jeg vet. Vi får se, kanskje dette med forkost blir lettere. Dette er hvertfall et steg i riktig retning.

Følg bloggen på facebook HER

4 kommentarer
    1. Bravo. Alle monner drar og mange av monnene er faktisk meget gode. En føler seg også lettere i kroppen av gode matvalg. Vann om morgenen er definitivt bra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg