Norsk, selvplukket blåbær

Som jeg sa så var ikke dagens tur bare for å gå, men det var også for å plukke blåbær. Det er jo så mye blåbær i skogen. Tett i tett med små blåbær og masse blåbærlyng overalt. Det er et så fantastisk syn. Så når jeg gikk i skogen i går så tenkte jeg at nesten gang må jeg få plukket blåbær. Så i dag tok jeg med meg brødpose og gikk inn i skogen. Der fant jeg masse blåbær, men siden kroppen min ikke orker å stå bøyd så mye så plukket jeg litt her og litt der. Andre hadde sikkert klart å plukke 10 L på samme tur, men jeg måtte ta det i mitt tempo og slik at jeg faktisk klarte å gå hele veien hjem igjen også. Det ble da litt etter å ha gått 4 km. Her er hvertfall dagens fangst.

Det eneste som gjenstår nå er å lage noe godt ut av dem. Etter å ha stått å plukket dem helt alene så må jeg jo virkelig finne en måte å nyte dem litt ekstra også. Jeg vet nøyaktig hva jeg skal gjøre, men frem til jeg er ferdig så får det være min lille hemmelighet. Det er jo det som er moro, ha litt overraskelser på bloggen. Tro meg, dette kommer dere til å like. Jeg gleder meg hvertfall veldig til å lage noe ut av blåbærene og vise dere. Kanskje kommer det en oppskrift også. Om det blir i dag eller i morgen vet jeg ikke ennå, men det er verdt å vente på. Kanskje får lyst til å gå ut i skogen og plukke blåbær også. Den norske blåbæren er jo den som smaker best. Jeg husker et år jeg hadde plukket blåbær og satt å spiste blåbærgrøt. Etter det så tok det lang tid før blåbærene i butikken smakte noe godt. Kanskje ikke så rart. Det er jo ingen så går å sprøyter i hjel skogen og blåbærene som vokser der. Siden det kun er moder jord som steller med blåbærene så smaker de titusen ganger bedre. Som ingrediens på kjøkkenet er det helt himmelsk. Også er det jo faktisk ganske mye godt å lage.

Hvis ikke du vil gå glipp av hva jeg skal gjøre med disse blåbærene så kan du følge facebooksiden til bloggen min ved å trykke deg inn HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg