Noen trenger julen mer enn andre

Vanligvis pleier jeg ikke skrive så mye om slike ting som jeg skal nå, men jeg syns det blir for dumt at andre folk skal legge seg oppi alt mulig. Vi er oppi en pandemi også får folk seg til å klage over at andre pynter “for tidlig” til jul. Som om det er en regel for når det er akseptabelt å pynte og når folk begynner tidligere så skal dem få huden full. Ærlig talt! Noen ganger ligger det faktisk en veldig mye større grunn bak det. Folk må virkelig slutte å blande seg i alt mulig som ikke angår dem. Om noen pynter til jul i november så vil ikke du som ikke liker det få noe vondt av det. Du vil ikke se dette med mindre du velger å oppsøke det. Så jeg foreslår at ting som du ikke har noe med kan du la være å legge deg oppi.

Så her kommer en viktig grunn til at noen pynter opp til jul tidlig og hvorfor du ikke bør syns det er en negativ greie. For det er mange som er isolert fra sine nære og kjære. Det eneste de har til å gi glede er julen. Så de tenker at hvis de pynter tidlig så kanskje de kan få litt glede av det, lyse opp hverdagen litt.

Psykologer har faktisk sagt at det burde henges opp lys og lyse opp gatene for at folk skal føle seg bedre. Jeg kjenner stor forskjell fra da jeg hadde pakket ned halloweenpynten og til jeg fikk opp julepynten. Den tiden i mellom der var veldig tung. Det begynte å bli mørkere ute og man satt bare og ventet på julen. På en måte stod livet mitt på pause og det er en grusom følelse. Så når jeg endelig fikk opp julebyen og juletreet så føltes det så mye bedre med en gang. Det er noe helt spesielt med julen, pynten og bakingen. Man kommer i bedre humør. Så neste gang du ville legge til en stygg kommentar fordi noen pynter for tidlig så tenk litt utenfor den firkantede boksen du står i. Andre kan faktisk ha brukt for det.

Å gå i gatene og se julelysene på husene varmer hjertet mitt. Jeg elsker å gå tur på kvelden og se at veien bortover er lyst opp. Jeg kan virkelig ikke fatte at noen syns dette er en negativ ting og vil sette en grense for når dette er tillatt. Det er helt greit at folk er forskjellig og noen syns det er for tidlig å sette opp juletreet, men å slenge drittkommentarer i julen syns jeg blir litt drøyt.

Jeg kjenner at det koker inni meg når jeg ser at folk slenger med leppa på nettet. Alt er så mye enklere på nettet. Du hadde aldri gått bort til noen, ringt på og bedt dem ta ned juletreet i stua fordi du syns det er for tidlig. Vel, hvis du er en sånn person burde du virkelig ta medisinene dine for det er ikke normalt. Så det burde heller ikke være normalt å si det i kommentarfeltet.

En ting lurer jeg på og det er: hvordan personer kan gjøre julen til noe negativt? Hvordan kan folk få seg til å spre vonde ord på nettet i en slik tid? Og hvorfor skal folk absolutt legge seg oppi hvordan andre har det i sine egne hjem? Seriøst! Jeg fatter ikke hvordan folk kan få seg til å spre så mye dritt om småting. Særlig nå i julen og midt oppi pandemien hvor noen folk har det aller verst. Jeg prøver desperat å finne gleden i julen og jeg vet mange andre også gjør det så bare slutt med disse kommentarene. Spydigheter kan du holde for deg selv for det er så ødeleggende for mange.

Og til alle dere som har vært så snille og herlige mot meg så vil jeg gi en skikkelig takk til dere. Det er godt å se at det finnes så gode mennesker som kommer med så mye positivitet. Kanskje det er mennesker som ikke ønsker å pynte tidlig, men holder det for seg selv eller skriver det på en positiv måte. For vi er forskjellige og DET godtar jeg, men det er noe som heter å respektere andre og det har mange vist i kommentarfeltet mitt. Tusen takk til dere som forstår at denne julen er annerledes og at noen faktisk bare prøver å finne glede i en tung stund.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg