Noen kloke ord

Nok en dag har gått og jeg har hatt en veldig bra dag. Det ser ut til at jeg har kommet inn i en ganske positiv og fin periode. Klart sorgen kan gjøre det veldig vanskelig, men det er jo ikke så rart når man mister noen på 13 år til selvmord. Slikt kommer til å sitte igjen i lang tid. Man må bare gjøre det beste ut av hverdagen og sette pris på alle de gode periodene og øyeblikkene som man opplever. Jeg har stunder hver eneste dag der jeg gråter. Selvom det ikke er så lenge av gangen er det fortsatt vanskelige stunder, men da prøver jeg å fokusere på det positive i løpet av dagen. For i de siste dagene så har det kommet mer og mer positivt i løpet av dagen. I dag var altså en slik dag.

Det koseligste med denne dagen har vært å lage middag og sitte sammen med samboeren min å spise og se på den siste episoden av Lucifer. Ja, nå har vi kommet oss igjennom alle de gamle episodene og venter på nye som kommer om 1 uke. Slike stunder som dette setter jeg veldig stor pris på. Det er ikke bare det å spise sammen, men vi har også gjort noe sammen som har vært gøy. Også er jeg veldig glad for at vi har en serie som vi kan se sammen. For jeg ser som regel på tv alene, men vi prøver å se på noe når vi sitter å spiser. Frem til de nye episodene av Lucifer kommer på Netflix så må vi jo enten finne noe annet å se på eller bare finne på noe annet koselig sammen. Så vi får se hva det blir.

I tillegg til den koselige middagen sammen med samboeren min så har jeg prøvd å slappe av med film. Første filmen jeg så var Death Note. Ikke en veldig bra film. Helt ærlig hadde jeg håpet at Ryuk var mer hovedfokuset i filmen. Jeg har ikke sett Death Note før, verken filmen eller serien så jeg vet jo ikke så mye om det. Eneste jeg vet er at man skriver et navn i boken og personen vil dø, men det er egentlig det. Så jeg ble litt skuffet av hvordan filmen er. Jeg har hørt at filmen er mye dårligere enn serien så jeg lurer litt på om jeg skal se den i stedenfor og håpe at jeg liker den mer enn filmen, men akkurat nå har jeg fått nok av Death Note.

Så jeg satt på Lorax, en film jeg har spilt i hjel da den først kom ut. Jeg syns den har et så viktig budskap og fortelle historien ganske bra om man tenker over hva den faktisk handler om. Slik jeg tolker den hvertfall er at man blir maktsyke, mister bakkekontakten og bryr seg ikke om hva som skjer med verden rundt. Jo mer penger man har, jo mindre bryr man seg om disse tingene rundt seg og tar ting for gitt. Folk vil tjene penger på alt og utnytte mennesker så mye de bare kan. Så lenge det tjener penger så bryr dem seg ikke om noe annet. Og det er jo veldig sant i mange tilfeller. Jo mer man har, jo mindre er ting verdt. Jeg sier ikke at alle er sånn, men det er en veldig farlig felle å falle inn i om man plutselig begynner å tjene masse penger. Heldigvis gikk det bra til slutt. Hvertfall på filmen.

Dette er den største grunnen til at jeg ikke bryr meg om penger. Jeg prøver heller å fokusere på viktigere ting her i livet. ja, vi trenger penger for å overleve, men jeg velger allikevel å ikke la dem styre min lykke. For lykke er noe man kan finne på så mange andre plasser. Man blir ikke mer lykkelig med mange millioner på konto. ja da, man kan kjøpe seg akkurat hva man vil, men det er ikke i disse tingene eller pengene man finner lykken. Lykke er noe du selv skaper i hverdagen. Ta meg f.eks. Jeg finner lykke i naturen eller når jeg spiller brettspill med samboeren. Jeg er lykkelig når jeg baker og lager mat. For å bli lykkelig må man sette pris på de små gledene i livet, ta en pause og se hva man har akkurat her og nå. Uten det vil du aldri bli lykkelig, men kun strekke deg etter lykke. Det er en ting å tenke over. Jeg har selv vært der hvor jeg ønsker å oppnå store ting og klarer ikke være lykkelig før jeg har nådd mine mål, men om man ikke er lykkelig her og nå så får man det ikke bra med seg selv. Se de små øyeblikkene og verdsett alt det positive som skjer med deg akkurat nå.

Følg meg her:

Facebook Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Penger skaper mere trygghet enn lykke. Men uansett hvor mye man tjener og har vil man mer. Sjøl så har jeg ikke så mye av dem som før. De kan skape glede, sorg og bekymringer som alt annet. Ha en fin dag.

      1. Jeg syns penger skaper mer problemer enn glede i livet. Jeg har både sett og hørt hva penger kan gjøre med en person og hvor viktig folk syns det er å ha penger. Penger er ikke en bra ting uansett om man har mye eller lite.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg