Noe spennende som skjer

For dere som følger meg på Instagram har nok allerede fått med dere hva som skjer, men om du ikke gjør det så burde du det. Der poster jeg masse på storyen om små og store ting som skjer i min hverdag. Ikke alt vil komme på bloggen, men dette ville jeg virkelig dele med dere. Du finner link til min Instagram nederst i innlegget.

For jeg ble kontaktet av en avis som ønsket å intervjue meg. De hadde kommet over bloggen min og lest om det jeg har skrivd om psyken min, at jeg er såpass åpen om det. Så de lurte på om jeg kunne svare på noen spørsmål til avisen. Noe jeg virkelig ville. Å dele min historie og gjøre psykisk helse til et mindre tabu tema og et tema som unge til slutt ikke er redde for å snakke om er jo noe jeg virkelig brenner for og kjemper for. Så jeg ble veldig glad for at jeg fikk denne muligheten.

Om du har fulgt meg en stund så kjenner du jo til historien min, men kort fortalt ble jeg mobbet fra 1.klasse og frem til 10. Klasse. Jeg slet veldig med selvskading og tanker på ungdomsskolen. Fortsatt har jeg tankene, men jeg klarer heldigvis å kontrollere meg slik at jeg ikke skader meg selv. Ingen viste jo om at jeg slet så mye med psyken som jeg gjorde fordi jeg fortalte det aldri og det er det jeg prøver å få ut til unge at de må snakke med noen om de sliter. For man blir verre og verre for hver dag man holder det inne.

Det er nok mye jeg ikke har fortalt til verken familie, venner eller på bloggen når det kommer til min fortid. Noen ting er vanskelig for andre å forstå og noen ting er så tungt å dele at jeg ikke ønsker det. Fordi jeg tenker på familien min og hva de vil tenke og føle om jeg fortalte alt. Derfor er det så utrolig viktig å snakke med fagfolk som har taushetsplikt. Jeg syns hvertfall det har vært mye enklere å fortelle ting til dem og bli forstått på en helt annen måte.

Så dette intervjuet var veldig viktig for meg. Det var kjempe vanskelig å dele alle mine tanker, men om det kan hjelpe noen der ute så er jeg veldig glad for at jeg får dele det. Jeg prøver jo å dele oppturer og nedturer i livet mitt på bloggen enda. For det er så viktig for meg og vise andre at det er ikke flaut eller farlig å vise følelser og at livet ikke alltid er så perfekt som det ser ut som. Så jeg er veldig spent og utrolig nervøs på å se dette i avisen.

Igjen, om du ikke vil gå glipp av ting som skjer i min hverdag så finner du linken rett under her. Husk å sjekke storyen på Instagram. Det kommer mye mer der enn bilder som blir lagt ut. Også finner du link til youtubekanalen min under her som også har mye spennende. Husk å trykke abonner for å ikke gå glipp av noe.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Flott at du er åpen om dine problemer, vil tro at det hjelper deg litt. Hva heter avisen som interjuvet deg? Dette går no fint og er sikker på at flere vil lese bloggen din og at du opplever masse positive tilbakemeldinger. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg