Noe å se frem til

Etter 2 timer med null energi og veldig problemer med depresjon så tror jeg dette blir en gang stille dag. Jeg hadde håpet å gjøre noe, men siden jeg ikke føler meg så bra så må jeg nesten sette ting litt på pause. Forhåpentligvis vil det bli bedre snart. Det har vært ganske vanskelig med at jeg har kun vært våken når det hår vært mørkt ute, men jeg prøver jo å gjøre det beste ut av dagene allikevel. Synd at depresjonen ikke kan ta et hint. Så da får jeg bare puste med magen og ta en rolig dag i dag til tross av planene jeg egentlig hadde. Man kan vist ikke alltid få det som man vil, men da er det ekstra viktig å gjøre det beste ut av dagen uansett hvordan man føler seg.

Så i stedenfor oppvask og rydding så tenker jeg at det blir film og bare slappe av i stua. Jeg har en sånn dag da jeg bare vil være alene. Noe som ikke alltid er like lett når man bor med noe. Altså jeg elsker å bo med samboeren min og han er utrolig snill, han passer på.meg og vil bare mitt beste. Problemet er bare det at jeg har ikke mitt eget rom så når hodet mitt snur om på alt så vil jeg bare sitte uten noen forstyrrelser og gjøre det som får hodet mitt til å slappe av. Så når han da trenger mat eller må på do så er det noen få ganger (kun om vinteren) at hodet mitt bare skriker “nei, gå vekk” og jeg får helt vondt i magen. For da vil jeg tydeligvis ikke se eller høre noen eller noe annet enn det jeg bestemmer. I dag er en sånn dag. Jeg blir helt kvalm av disse dagene for egentlig vil jeg bare gi han en stor klem, prate med han og ha det koselig. Så det er noen dager som psyken kan være veldig vanskelig å håndtere, men det er ikke mye jeg kan gjøre med det. Og med psykologtimene satt på vent i 2 uker så har det vært ekstra vanskelig for meg. Så det er noe jeg ser frem til å få i gang igjen.

Men ja, det er altså hvordan dagen i dag er. Ekstra utfordrende, men ikke umulig å komme igjennom. Det er på slike dager som dette jeg skulle ønske jeg kunne gå en tur i skogen. Jeg savner å sitte ved bekken og slappe av inne i skogen. Så jeg drømmer meg litt bort i minnene fra i fjor og håper at våren snart kommer sånn at jeg igjen kan gå ut i skogen. Så fort snøen er borte og det er varmere i luften så skal jeg komme meg ut i skogen. For denne vinteren er så vanskelig for meg. Jeg er ikke så mye trist, men det er en skikkelig vond og ekkel følelse inni meg som gnager i meg. Så det beste for meg nå hadde jo egentlig vært å komme meg ut og funnet på noe, men siden vi er i lockdown og alt dette så er jo ikke det så lett.

Mens jeg venter på våren så får jeg vel bare drømme om skogsturer og alt det der. Hvertfall når jeg ikke klarer noe annet, sånn som i dag. Følelsen inni meg og utmattelsen blir bare verre. Ikke for å klage og syte, men da vet dere hvertfall hva som skjer og hvorfor jeg eventuelt ikke blogger så mye. Heldigvis er ikke dette så ofte. Takk og lov for det fordi dette er faktisk ekstremt vanskelig å kjempe mot. Forhåpentligvis er dette noe et par filmer og god mat kan fikse også tupper vi denne følelsen ut av kroppen i løpet av dagen/morgendagen.

Jeg har forresten noen veldig spennende planer for våren og sommeren. Selvfølgelig snakker jeg om planter. I år har jeg nemlig lyst til å få brukt litt av plassen ute og jeg håper det er greit for huseieren. Hvis ikke får jeg bare flytte på det, men jeg tror det skal gå bra. De har hvertfall sagt at jeg kan bruke plassen ute som mye jeg vil og jeg tror ikke plantene vil stå i veien der jeg har planer om å sette dem. Så vi får se, men det betyr jo at det blir en del innkjøp av frø, potter og diverse sånt litt senere. Det er noe jeg ser frem til. Med andre ord er det ikke bare svart og kjipt dette livet. Etterhvert blir det mye gøy som skjer og det er noe som holder meg i gang. Så det er bare å følge med videre.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg