Når loff blir for kjedelig

Så var det hu som søren ikke klarer å sitte stille. Jeg finner alltid på et eller annet, men i dag var det faktisk noe ekstra gøy. Nå i kveld fant jeg nemlig ut at jeg skulle bake noe fordi jeg begynte å bli sulten og hadde lyst på noe godt. Etter å ha sett meg litt rundt i skapene så ble det til at jeg lagde en rundstykkedeig. Ut av den lille deigen lagde jeg 2 små pizzaer, en til meg og en til samboeren min.

Over her ser dere da pizzaen min med champignon og krydderskinke. Men selv etter å ha lagd dem så var det halve deigen igjen så da slang jeg sammen en loff og 4 ostebriks. Jeg syntes jo det så litt kjedelig ut med en helt vanlig loff så da gikk jeg i kjøleskapet og fant frem pesto. Jeg delte loffen i to og smøret pesto på sidene og tvinnet de to delene sammen. Så fikk jeg brukt den nye brødformen min som selvfølgelig er rosa.

Resultatet ble ikke helt slik jeg håpet på da jeg fikk stekt loffen i ovnen. For det første glemte jeg å pensle loffen før jeg slang den inn og for det andre sprakk den på toppen. Jeg har ikke fått smakt på den, men jeg tenkte å smøre på litt smør imorgen og ha til middag. Så da får dere høre om det var noe godt eller ikke. Jeg tenker også at jeg skal prøve meg på hvitløksloff en dag, men da må jeg få kjøpt inn det jeg trenger først.

Jeg må si jeg gleder meg veldig til å smake på denne pestoloffen da. Det har jeg aldri smakt før, men jeg tror den kommer til å bli veldig god ved siden av kyllingsalat. Nå er det vel egentlig bare å krysse fingrene for morgendagens fancy middag.

Denne loffen tror jeg faktisk kan bli veldig god til tomatsuppe også. Kanskje det er det jeg skal lage på tirsdag. Vi får se hva det blir til. En dag om gangen.

Men nå er jeg sliten og klar for å strekke meg litt ut. Bare lukke øynene og høre på samboeren min synge, mens han bygger skuffene til sengen. Snart har vi oppbevaring under senga. Det kommer det hvertfall laken og sengetøy. Det blir gøy å få det organisert og ryddig. Snart er soverommet perfekt. Mangler bare den kommoden som jeg ikke orker og tenke på å fortsette med. Vi kommer vel i mål til slutt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg