Når boka er for spennende

Som jeg fortalte i går så brukte jeg tiden til å lese. Jeg valgte den nye boka og det er jeg veldig glad for. Ikke at Lena Ranehag sine bøker ikke er spennende, men denne var så utrolig bra at jeg ikke klarte å legge den fra meg. Så i løpet av dagen hadde jeg lest 65 sider. Nå er boka ganske tykk og det er veldig lenge igjen før jeg er ferdig, men til å være meg så syns jeg det er ganske bra.

Boka er på engelsk og det er noe jeg aldri har vært noe særlig flink i. Jeg gikk ut med 2ere i engelsk både på ungdomsskolen og videregående. Det har alltid vært vanskelig for meg å lære språk, men de siste par årene har jeg skrudd av underteksten på filmer/serier og fulgt youtubere som snakker engelsk. Alt dette har hjulpet masse og jeg føler at jeg har blitt mye flinkere bare av det. Og nå leser jeg faktisk denne boka akkurat som om det var norsk.

Helt ærlig var jeg litt bekymret for om det å lese på engelsk ville gi samme opplevelse som når jeg leser på norsk. For når jeg leser norske bøker så klarer jeg å leve meg inn i en historie og nesten leve i fortellingen selv, men med engelsk har det aldri vært sånn. Ikke før nå. Og det gjorde selvfølgelig hele opplevelsen så mye bedre. Så jeg har jo selvfølgelig kikket på Outland etter flere Stephen King bøker, selvom jeg ikke har råd til noe nå.

Stephen King har jo et stort utvalg av bøker man kan velge i og etter å ha lest 65 sider av The Tommyknockers så har jeg jo selvfølgelig lyst på alle. Måten han skriver på er jo så gøy å lese. Så denne boka har jeg jo virkelig levd meg inn i og kost meg med.

Planen i dag var egentlig å gå en tur, men jeg vurderer veldig sterkt å lese fremfor å gå den turen. Hadde det vært sommer så ville jeg nok tatt med meg boka og gått tur, men siden det ikke er noe sted å sitte ute i naturen nå så vurderer jeg veldig sterkt å avlyse hele turen. Og dette er jo da problemet mitt når jeg virkelig finner en spennende og bra bok. Jeg klarer ikke legge den fra meg. Det kan faktisk gå så langt at ingenting blir gjort, men jeg klarte hvertfall å jobbe litt før jeg tok i boka. For meg er faktisk bøker verre enn å ta opp mobilen. Tiden går grusomt fort og før man vet ordet av det så er det på tide å sove igjen. Fin måte å få tiden til å gå på da og det er også en fin måte å få hodet til å fokusere på noe annet.

Jeg vet jeg egentlig burde gå den turen, men jeg har mer lyst til å lese. Så da blir det vel en lesedag i dag også da.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg