Nå kommer juleforberedelsene

Da er vi faktisk tilbake til hverdagen. Og med det mener jeg så klart at det ikke blir mer spooky/creepy/scary stuff, men vi er jo på vei inn i en ganske spennende tid allikevel. For jeg liker ikke bare spooky season, men også jul. Jeg har ikke hatt julestemning på flere år og dette året tror jeg kommer til å bli ganske vanskelig. Først og fremst fordi vi skal feire jul her hjemme, uten noen andre. Det er ikke jeg vant til. Når det kommer til jul så vil jeg aller helst feire den med familien min, men i år er ikke det mulig. Jeg har en ganske lang busstur og togtur for å komme til mamma. I tillegg er det Corona og jeg har ikke lyst til å være sammen med mange mennesker. Jeg føler meg tryggest her hjemme så det er her vi skal være. Det blir jo koselig, det er ikke det. Jeg bare kommer til å savne at vi samles. Jeg savner familien min.

Allikevel skal jeg prøve å gjøre det beste ut av julen og det inkluderer å drive på med masse kreative juleprosjekter, pynte til jul, bake masse godt og lage masse god mat. I tillegg skal vi få sett på mange flotte julefilmer i tiden som kommer. Det betyr at det vil bli masse spennende på bloggen. Den eneste tingen som virkelig kan ødelegge julaften er den eneste tanken jeg har i hodet for tiden. Da er det 1 år siden jeg så Jennie (tantebarnet mitt) for aller siste gang. Jeg kommer til å prøve og tenke på de positive øyeblikkene og den fantastisk (siste) julen hun var med på å gjøre helt spesiell. Julen 2019 var hun en stor del av og hun gjorde den perfekt sammen med søsteren sin. Første gangen vi feiret julen hos brodern og siste gangen vi fikk feire julen med snuppa. Alt jeg klarer å se er det nydelige smilet jeg fikk når hun ser bort på meg og jeg tuller mot henne. Det er det øyeblikket jeg har av julen 2019 som spilles av i hodet mitt gang på gang.

Jeg vet ikke hvordan julen 2020 kommer til å bli, men jeg håper at dette minnet vil fortsette å få meg til å smile når dagen kommer. Også håper jeg at november og desember vil bli fylt med masse glede og mange flere filmkvelder sammen med samboeren min. For halloween var utrolig koselig. Det er fint å tilbringe tid sammen på den måten. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe at julen blir fantastisk selvom jeg ikke får tilbringe den med familien min. Jeg har jo en fantastisk samboer som jeg trives utrolig godt med og som alltid får meg i bedre humør. Dem sier at det å bo oppå hverandre som dette og ikke ha noe jobb osv. er vanskelig og nesten umulig, men vi har det faktisk utrolig bra sammen.

Følg bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg