Mud mask= solbrent!?

I går kveld skulle liksom være en rolig og avslappende spakveld. Samboeren min hadde allerede gått å lagt seg så jeg hadde lyst til å gjøre noe avslappende og ekstra koselig. Vel, jeg kan si såpass at det ble alt annet enn det. La meg få forklare det fra starten. Planen var å smøre mud mask på og legge meg nedpå med lip mask og nyte stillheten. Etter å ha tatt bildene til bloggen så begynner det å brenne og sirenen inni hodet mitt går og jeg tenker “du skylder av dette NÅ”. Så jeg gjorde det og da ser jeg at huden min begynner å bli ildrød. Det brenner i huden og jeg blir utrolig varm. Spesielt nesen er helt rød og gjør vondt. Så jeg skylder fjeset grundig og venter i noen sekunder. Huden føles bare verre og verre så jeg smører først et lag med krem, men så et til og håper på det beste. Så smører jeg leppene med vaseline (aloe vera) og prøver å få pulsen ned. Jeg var livredd for at fjeset mitt skulle hovne opp, men etter en stund så roet den brennene og varme følelsen seg. Nå vet jeg hvertfall hva jeg IKKE skal putte i fjeset mitt mer. Her er bildene jeg tok i går.

Det syns ikke så godt fordi lyset var helt håpløst og det var ikke akkurat det jeg tenkte mest på da jeg hadde fullstendig panikk inni meg, men jeg tenkte det kunne være greit å få dokumentert det allikevel. Dette er faktisk ikke første gang jeg har reagert på noe sånt. Jeg brukte en metode for å få ut noe av blåfargen i håret (eller prøvde hvertfall) og da fikk jeg en reaksjon både i hodebunnen og i pannen + kinnene etter å ha dusjet. Det var ikke irriterende når jeg hadde det i, bare etter dusjen. Tydeligvis har jeg veldig følsom hud som ikke liker å bli smurt inn med hva som helst. Heldigvis gikk det greit med den kremen jeg brukte som skulle kjøle ned. Det er allikevel ikke en opplevelse jeg ønsker å ha igjen så jeg skal holde meg langt unna slike type ansiktsmasker. De jeg kjøpte fra Maybeauty har jeg ikke reagert på (enda), men så rar som huden min er så vet man aldri. Derfor skal jeg begynne å være veldig forsiktig.

Og det er historien om gårsdagens spafiasko. Det som skulle være avslappende og behagelig ble et mareritt. Heldigvis gikk det bra. Jeg ville jo ikke vekke samboeren min fordi jeg hadde et panikkanfall på grunn av en mud mask. Han var trøtt og sliten da han gikk og la seg så jeg er veldig glad for at ting roet seg og jeg kunne gå å legge meg. For den kvelden jeg hadde planlagt ble ikke noe av. Jeg som skulle ta et fotbad med badesalt og etterpå ta en varm dusj. Nei, etter den forferdelige opplevelsen så hadde jeg ikke ork til verken det ene eller det andre. Så jeg sovnet etter en liten stund og slik endte kvelden min. Forhåpentligvis blir denne dagen bedre.

Følg bloggen på facebook HER

4 kommentarer
    1. Kan både være allergisk reaksjon eller at det er syre eller parfyme i det. Særlig koreanske produkter har mye syre i seg som skal bleike huden, som ofte man kan til og med få etse skader av.
      Pass også på billig butikker og falske merker da disse er billig pga dårlige ingredienser som ofte ikke er bra for huden.

      1. Tusen takk Kristin. Ja skal være veldig forsiktig med ansiktsmasker fremover. Vil ikke oppleve dette igjen. Denne ansiktsmasken er sånt man går over alt. H&m, nille osv. Tror jeg holder meg til gode produkter som f.eks Maybeauty.

        1. Høres lurt ut. Veldig skummelt med sånne produkter, særlig hvis man er veldig sensitiv. Jeg er ikke det, men har reagert på et par ting selv. Veldig skummelt! 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg