Mitt tenkested

Når jeg har en dårlig dag, liker jeg å være i naturen. Da får jeg luftet hodet og senket skuldrene. Så jeg tok en tur ned til vannet og stod der en stund. Jeg så utover det fine landskapet og drømte meg litt bort.

For meg er det veldig viktig å ha naturen rundt meg hele tiden. Jeg kunne f.eks aldri bodd midt i byen. Nei, jeg trenger naturen for å slappe av og slippe tankene ut. Så jeg går ned til vannet og kobler helt av, men før jeg kommer dit så må jeg over togskinnene og igjennom denne vakre porten.

Ja, den er veldig gammel, men i mine øyne er det hvertfall sjarm i slike gamle porter. Også med det grønne gresset og de gule blomstene blir det jo ekstra vakkert.

Siden vi er inne på blomster så må jeg jo fortelle dere om alle de vakre blomstene jeg fant på vei hjem igjen. Det går en sti fra den porten og ned til vannet. Tidligere i våres var det fylt med hvitveis, men de fleste er borte nå. Og da har det kommet andre blomster frem. Bare se på alle de flotte blomstene jeg fant.

Så mange vakre blomster i flotte farger. Det er så fint å se. Også fikk jeg jo et lite glimt av noen hvitveis, men de er ikke lengre i sesong kan man vel si. For dem begynner å bli litt slitne. Og da tar jo alle disse andre blomstene over. Dem dekker landskapet og sprer mye glede, hvertfall til meg.

Landskapet nede ved vannet er helt unikt. Vi er virkelig heldig som har så vakker natur i Norge. Og jeg føler meg veldig heldig med en slik utsikt rett ved huset. Det var litt overskyet, men vakre bilder ble det allikevel.

Nå har vannet steget veldig mye. Noe jeg ikke tenkte så mye over da jeg gikk ned dit i slippers. Nå er det ikke verdens undergang å bli litt våt på beina, men det var litt kaldt i vannet. Ikke at det gjorde noe. Jeg nøyt utsikten og stillheten uansett. Jeg hadde flaks at toget ikke kom før jeg var hjemme igjen da. Så dette var en veldig flott tur. En tur jeg kommer til å gjøre mye i sommer!

For enda flere flotte naturbilder burde du følge bloggen på Facebook HER. Da går du også med deg planter og urteoppdateringer som skjer 1 gang i uka. Og der er det MYE spennende for tiden. Jeg kommer også til å komme med bilder fra turer i sommer. Så her er det mye å få med seg. Vil du se mer og annet innhold kan du følge meg på Instagram HER.

2 kommentarer
    1. Fine bilder. Naturen er fin medisin. Var i skogen i ettermiddag, lå 45 min i hengekøya og tenkte. Gikk hjem igjen og gleder meg til neste skogstur. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg