Mitt system i tvbenken

Jeg sa jo jeg skulle vise dere hvordan tvbenken ble etter at jeg hadde fått alle filmene. De aller fleste filmene er nå inne i hyllene og jeg elsker det! Det er så ryddig og fint med alle filmene og jeg har kategorisert dem slik: Horror, Julefilmer og resten. Det er så deilig å ha alle julefilmene og skrekkfilmene for seg selv sånn at jeg slipper å måtte lete igjennom alle de andre filmene. Særlig til halloween og jul er det jo greit at de står for seg selv. Så jeg liker virkelig det nye systemet. Jeg har dessverre ikke egen plass til alle serien vi eier så de ligger bare på toppen av filmene, men det er jo forsåvidt greit nok det. Sånn her der det hvertfall ut i hyllene nå.

Vi begynner å få en del filmer som dere ser. Jeg har også de små figurene på plass som jeg snakket om tidligere i år. Litt kjedelig at bamsen må være støtte, men hvis den ikke står der så faller dem bare ned og det orker jeg ikke. Så frem til jeg har fått fylt opp med skrekkfilmer så får den bare stå der.

Men som dere ser under hyllene med filmer så har jeg også noen søte, hvite skuffer. Jeg har faktisk et ganske greit system oppi her også. Vel, jeg prøver hvertfall. Det er ikke alltid lett, men jeg prøver å holde det så ryddig som mulig. Så jeg tenkte vi kunne se hva jeg har i disse skuffene. Jeg har satt sammen alle bildene sånn at dere slikker å bla så langt ned for å se alle sammen. Jeg skal forklare litt hva de forskjellige skuffene inneholder, men først la oss ta en titt.

Som dere ser så er det ganske mye forskjellig i skuffene, men de har allikevel et system. Øverste bildet til venstre har elektronikk. Det vil si kontroller til PS, headsett, kabler og sånne ting. Jeg har prøvd å holde det ryddig sånn at ingen kabler blir tvinnet sammen, men så skal man lete oppi der og alt blir kaos. Dette er den skuffen jeg syns er vanskeligst å holde ryddig, men jeg prøver som sagt. Bilder ved siden av har jeg lagt stearinlys og servietter oppi. Dette er et system jeg har hatt i flere år og som jeg syns fungerer utrolig bra. Da vet jeg hvor jeg har alle type lys og servietter. Også har jeg egentlig ikke så veldig mange forskjellige så det er plass til alt oppi en skuff, noe jeg er veldig glad for. Jeg hater når ting flyter overalt og man må bruke flere steder for å oppbevare samme type ting.

Så var det bildene nede. Dere ser jo at bildet til venstre inneholder det lille jeg har igjen av treningsutstyr. Dette har jeg ikke brukt siden sommeren, men jeg håper jeg kan komme i gang med noen små treningsøkter når samboeren min begynner å jobbe igjen. For det er det som er så vanskelig når han er hjemme. Jeg hater at folk ser meg trene så da lar jeg være siden det er en liten sjanse for at han skal komme ut av kontoret/soverommet og se meg trene. Idiotisk tankegang, jeg vet, men det er sånn jeg tenker. Så da kanskje jeg kan få begynt å trene igjen i april/mai. Vi får se.

Helt til slutt har vi bildet til høyre som inneholder alt av maling, lerret og andre ting jeg skal bruke til å male på. Her har jeg dessverre ikke fått alle lerretene mine ned fordi noen av dem var alt for store, men akkurat det går greit fordi jeg puttet dem bare oppå den høye hyllen i stua. Jeg skulle ønske jeg kunne hatt alt på samme sted, men siden vi har så lite plass så må jeg bare godta at jeg aldri vil finne en plass stor nok til å få plass til alt av hobbyutstyret mitt. For det er ganske mye! Som jeg har lyst på et større sted å bo sånn at jeg kan få mitt eget kontor/hobbyrom. Someday!

Og helt til slutt kan dere se hvordan det hele ser ut. Jeg er veldig fornøyd med hvor ryddig og pen tvbenken ser ut nå. Den har aldri vært så ryddig. For dere som har fulgt meg i mange år husker kanskje at jeg hadde en lignende løsning for en tvbenk i Modum, men den var ikke nærheten av like ryddig og fin som denne er nå. Dessuten var det to enkle hyller som var satt oppå hverandre, mens dette er en dobbel hylle. Så jeg slipper den doble, tykke i midten. Jeg er så glad for at jeg kjøpte denne. For alle møblene i Modum er jo xen sine. Nå har jeg mine egne og det er så mye finere. Jeg føler at jeg har blitt mye flinkere til å pynte opp og organisere enn jeg var før. Også hjelper det jo at jeg kan kjøpe og lage pynt til hjemmet som jeg faktisk liker. Nå har jeg bedre økonomi så det har vært mye enklere for meg å kunne skjemme meg bort med nye pynteting nå og da. Det hjelper jo også på at jeg trives bedre i mitt eget hjem. Noe som er så utrolig viktig.

Så her er det så ryddig det kan bli og jeg er veldig fornøyd. Det ser fint ut og det er lett å finne ting i skuffene som jeg trenger. Også slipper f.eks malingen å stå fremme eller flyte rundt et eller annet sted. For når man maler så må man jo ha en god del farger. Tubene krever derfor en del plass. Så at jeg fikk det i en av disse hvite kassene er jeg veldig glad for. Det eneste som mangler nå er å få fylt opp med julefilmer og skrekkfilmer sånn at det ser enda mer ryddig ut, men da må jeg finne filmer jeg faktisk har lyst til å se. Så det prosjektet der vil nok ta en stund.

På toppen av tvbenken så har jeg ikke så mye. Grunnen til det er egentlig fordi det ikke er plass til så mye. Vi har en ganske stor tv som tar mesteparten av plassen. Og det er internett og PS4 som også krever litt plass. Da sitter jeg ikke igjen med mye plass til å pynte på, men det gjør ingenting fordi jeg har jo en helt hylle til som står på den andre veggen i stua. Denne skal dere også få se, men akkurat nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med hyllene så det er litt rot i dem frem til jeg får bestemt meg. Det vil komme bilder etterhvert. Jeg vet bare ikke når.

Nå har dere hvertfall sett tvbenken med alle filmene og hva som er i skuffene. Vil du se mer interiør/organisering så kan du følge bloggen på Facebook HER. Det vil komme mer av dette.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg