Mitt service

Så var det en liten pause igjen. Etter at samboeren min begynte å skylde all bestikket så tok jeg liksågodt å vasket opp alle asjettene og skålene etterpå. Nå står dem og tørker så da kan jeg ta meg en liten pause. Det skal bli utrolig deilig å få det jeg har vasket opp inn i skapene igjen. Det begynner å bli en liten stund siden jeg klarte å få dem inn der.

Som dere ser over her så står de og renner av seg. Det er så utrolig kjekt med sånt stativ. Jeg har egentlig ikke vært noe fan av det før, men med dette så slipper jeg å måtte tørke av og til slutt stå der med et klissvått håndkle. Og som dere ser så matcher alle asjettene og skålene. De er kjøpt på IKEA, men det var ikke der det først begynte. Når jeg bodde i Modum som hadde jo xen dilla på gjenbrukshylla nede på fyllinga og noen ganger var det jo faktisk noe fint der. Det var da jeg fant middagsasjetter. Så jeg sjekket på IKEA sin hjemmeside om dem hadde flere av disse. Jeg kom meg aldri dit så klart for han ville ikke kjøre “så langt” for å kjøpe det så jeg ønsket meg det til jul. Da hadde broren min vært på IKEA og kjøpt 10 asjetter av hver. Jeg ble jo såå glad. Etter å ha flyttet inn til min nye samboer så kjøpte jeg også skålene. Så nå har jeg hele settet.  Slik endte jeg altså opp med disse nydelige asjettene og skålene. Jeg elsker fargen og at dem er såpass billige. Utrolig enkle å rengjøre og de er heller ikke for tunge. Rett og slett helt perfekte for meg.

Det er egentlig utrolig hvor mye man finner i denne fargen. Noen ting er jo lysere, men fortsatt utrolig fint. Jeg hadde jo bl.a blomsterpotter og bilderamme i samme farge. Så er det noe jeg liker på lik linje som svart så er det denne blåfargen. Det er litt som å se på en skyfri himmel om sommeren. Kanskje det er derfor jeg syns den fargen er så utrolig fin. Den minner meg om den beste tiden av året.

Når man har et lite kjøkken så er det jo begrenset hva man kan ha i skapene, men jeg har jo flere service hjemme hos mamma i garasjen. Der ligger et penere service som jeg har fått av tante og et service som jeg har fått av mamma. De er veldig fine, men de tar så mye plass, plass som jeg ikke har akkurat nå. Det pene servicet har så mange deler så det har jeg nok ikke plass til før vi har fått et større kjøkken. Servicet fra mamma er ganske tungt så det orker jeg ikke vaske opp for hånd. Så da har man kun tatt med seg dette blå og det er jo egentlig mer enn nok det. Jeg trenger ikke mer å måtte stå og vaske opp. Ikke at det er mer plass i skapene heller.

Så det var den historien. Nå skal jeg legge meg ned og slappe av en stund før alt skal få komme på plassene sine i skapene. Dere aner ikke hvor mye jeg faktisk gleder meg til å få det på plass. Det skal virkelig bli deilig. Nå har jeg sett på dette rotete kjøkkenet i flere uker (pga. dårlig kropp) så nå skal jeg nyte synet av ryddige benker fremover. Her skal det bli strenge regler når det kommer til oppvask.

Følg gjerne bloggen på facebook HER så får du med deg resultatet når kjøkkenet er ryddig.

4 kommentarer
    1. Tror hun mener skrivemåten din. serviSe og service. Ikke bry deg om det, for ALLE som leser det vet OG forstår hva du mener og hva det er snakk om. Bare rettskrivnings trollet som er ut …… Henger seg opp i bagateller. Bra blogg =)

      1. Hihi sånn ja. Var litt usikker på skrivemåten faktisk, men ja. Alle forstår selvom det ikke er 100% riktig skrevet. Tusen takk 🙂 så hyggelig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg