Minner jeg kan se tilbake på

Jeg sitter å tenker tilbake. Tilbake på alt som vi var så heldige å få oppleve når corona ikke styrte livene våre. Det er noen veldig gode minner som jeg virkelig er glad for. Jeg har alltid vært takknemlig for at jeg har hatt muligheten til å få oppleve så mye fint, men kanskje enda mer akkurat nå som disse tingene ikke lengre er mulig. Vi får håpe at dette blir mulig igjen snart sånn at vi kan skape enda flere minner og oppleve enda mer.

Så jeg sitter å tenker tilbake på noen veldig kule og fantastiske ting jeg har fått oppleve. Også tenkte jeg det kunne være gøy å skrive om på bloggen. For det er jo ikke bare i år som har vært fylt med fantastiske opplevelser. Bergen var helt fantastisk, men det er så mye mer å snakke om. Derfor tenkte jeg at vi kunne ta en liten tur tilbake i tid og se litt på hva jeg faktisk har fått muligheten til oppleve som voksen. Kanskje alt for da hadde vi sittet her i evigheter, men jeg vil plukke ut de som jeg er mest glad for og som har gitt meg mest glede.

  • Som ungdom var Tokio Hotel mitt favorittband og de har vært i Norge 3 ganger. Noe jeg ikke kunne gå glipp av. Så jeg har altså vært på Tokio Hotel konsert 3 ganger og det har vært så utrolig gøy. Selvom jeg ikke følger dem så mye lengre, så ville jeg ikke gått glipp av muligheten til å se dem live. Jeg digger musikken dems og klesstilen til vokalisten er sykt kul, men det er ikke det største og beste med alt dette. Jeg har også fått autografene til bandmedlemmene (som dere kan se på bildet under). Det er noe jeg virkelig er glad for at jeg fikk oppleve. Utrolig flotte minner å se tilbake på. Jeg fikk oppfylt min største drøm som ungdom (autograf). Et øyeblikk jeg aldri kommer til å glemme.

  • Jeg har alltid hatt lyst til å ta båten til Kiel og for noen år tilbake planla og betalte jeg og venninna mi turen for oss og de vi da var sammen med. Skal jeg være helt ærlig så ville turen vært mye bedre om jeg og henne dro alene, men vi hadde allikevel en fin tur. Det var kjempe koselig å ha med venninna mi på en slik ferie. Også fikk jeg tatt masse fine bilder som jeg har tatt vare på (utenom de med Xen min på). Vi fikk spist utrolig god mat, vi hadde nydelig utsikt utover havet da vi spiste middag der og det var rett og slett en magisk tur. Det er en tur jeg gjerne skulle tatt igjen. Denne gangen med en som faktisk vet hva ferie betyr. Sånn at vi kunne gått litt rundt i Kiel, spist is, sett oss litt rundt og tatt det som en ferie. For det var en del som ikke var sånn jeg håpet da vi kom oss til Tyskland. Så det er noe jeg vil oppleve neste gang (hvis det blir en ny tur). Jeg har flotte minner av båtturen, men ikke da vi gikk i land i Tyskland.

 

  • Jeg har vært på toppen av Knabben. For dere som ikke vet hvor Knabben ligger så er det et fjell i området der jeg er født og oppvokst (Solbergelva). Å se den utsikten er helt fantastisk og jeg håper virkelig at jeg en dag kan ta den turen igjen. Jeg trodde jeg skulle svime av og mange gikk forbi meg idet jeg skulle oppover, men jeg kom meg til slutt på toppen. En utsikt som er helt fantastisk og som jeg håper å få Vlogget en dag. For ja, jeg har veldig lyst til å begynne å vlogge turene mine osv. Det ville vært så koselig. Vise dere litt rundt i skogen, hvor jeg går osv. Da ville Knabben vært helt perfekt for da kommer man faktisk til et punkt der man får en helt fantastisk utsikt. Vi får se om det noen gang skjer eller om jeg må finne andre steder. Dette er jo så klart noe jeg kan gjøre selv nå som det er pandemi, men det å komme seg dit er en helt annen sak.

 

  • Desucon var helt fantastisk. Jeg har vært på Desucon flere ganger og hver gang er det så utrolig gøy. Jeg har aldri vært noe flink til å cosplaye, men siste gangen jeg var der med venninna mi så cosplayet jeg faktisk Melanie Martinez. Jeg har også Cosplayet noe annet som heter Romantically Apocalyptic. Da cosplayet jeg Pilot og det var utrolig varmt og nesten umulig å puste. Venninna mi cosplayet Captain og hennes daværende kjæreste var Snippy. Det er nok mange av dere som sikkert sitter som spørsmålstegn nå, men da er det jo bra vi har Google. Er du nysgjerrig på hva i all verden vi var kledd oss ut som så har du sjansen til å google det. Uansett var det veldig moro å cosplaye noe så kult. Som regel har det gått i gothic lolita og det har heller ikke vært veldig bra cosplay. Dessuten er det mer en klesstil enn cosplay så det var gøy å cosplaye disse to hvertfall. Nå har jeg ikke vært på dette på flere år faktisk fordi det var snakk om at de ikke skulle ha Desucon mer og da har jeg egentlig ikke sjekket det ut om de har kommet tilbake eller ikke og nå går det jo ikke uansett. Så da har jeg minnene å se tilbake på. Alt det morsomme jeg fikk være med på er noe jeg ikke vil glemme. Det går jo an å cosplaye noe og ta bilder sammen, men det blir jo ikke helt det samme som å faktisk møte mange som har samme interesser og som man lett kan snakke med uten at det skal være rart. Man går jo ikke akkurat bort til noen på gaten og spørr om de liker Jrock fordi dem er kledd alternativ liksom. Så Desucon er noe jeg savner.

  •  Jeg og venninna mi har funnet på mye gøy sammen, men det som virkelig har vært moro og som jeg aldri kommer til å glemme er Jeff Dunham i Oslo. Vi lo som mye at vi hadde så vondt i magen etterpå. Beste showet jeg har vært på og det er noe jeg virkelig håper at jeg kan dra på flere av. Ikke nødvendigvis Jeff Dunham, men show generelt. Og hvem er vel bedre å dra med enn min beste venninne? Så ja, når corona slutter å være en tosk så vil jeg dra på noe morsomt show eller noe sånt. Få humøret skikkelig opp etter mange måneder isolert.

 

  • Jeg elsker å dra på julemarked og festivaler, men nå er jo ikke det et alternativ. Da er det fint jeg kan se tilbake på de koselige turene jeg har hatt før. Blant dem har jeg veldig gode minner med venninna mi på julemarked. Det var så utrolig koselig, mye fint å se på, så mange nydelige dufter og masse fint å kjøpe. Vi fikk til og med sittet på med hest og slede. Åh det er gode minner!

Som dere ser så har jeg mang gode minner med venninna mi. Det var som regel hun som ville bli med på alt mulig. Jeg har ikke akkurat vært sammen med noen som har hatt lyst til å dra å finne på slike ting. Så da er det godt jeg har ei fantastisk, snill og god venninne som alltid vil bli med på slikt.

Nå er det jo litt annerledes. Samboeren min er mye enklere å spørre og vi har jo vært på koselige turer sammen. Det eneste som har stått i veien for å gjøre noe koselig og dra ut og finne på noe er sykdom og denne pandemien som jeg har en redsel for å bli syk. Forhåpentligvis får vi noen fine minner fremover allikevel. I mellomtiden har jeg i allefall alle disse flotte minnene å se tilbake på. Det er jo koselig det også, hvertfall når man ikke kan lage nye.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg