Mine vakre blomster

Utenom grønnsaksplantene så har jeg 2 orkidéer og en søt, liten, grønn og gul plante. Dere har sett dem før, men jeg har lyst til å ta en liten oppdatering på disse også. For en liten stund siden så måtte jeg flytte den ene orkidéene mine fordi det ikke lengre var plass til den i vinduskarmen. Plantene har jo vokst en god del, men det har jammen den andre orkidéen også. Så jeg tenkte jeg skulle vise dere hvordan det går med plantene mine siden 2 av plantene mine har blitt flyttet. Orkidéen står nå på tvbenken og den lille planten står ikke lengre på det lille, runde bordet. Jeg satt den inn på soverommet fordi der er det ingen blomster fra før av. Det er jo koselig å pynte opp litt der også. Så nå skal dere få se hvordan det går med plantene mine.

Nå har denne orkidéen stått en liten stund på tvbenken og det ser ut som det går ganske bra. Jeg har jo hatt orkidéer på tvbenk før og det var uten lys. Allikevel blomstret den som bare det. Derfor har jeg troen på at det vil gå bra med denne. Nå står den heller ikke i et hjørne, men får litt sol/lys fra begge vinduer. Så selvom den står bort fra vinduene så får den fortsatt stå i lyset. Det tror jeg den setter veldig pris på.

Grunnen til at jeg flyttet den gule og ikke den lilla er fordi denne passet best til maleriet. Den er desutten mye mindre og dekker ikke så mye av maleriet. Jeg er veldig glad i det maleriet så det ville vært trist om halve maleriet var bak en blomst. Sånn blomsten står nå så ser det mer ut som pynt øverst i hjørnet.

Er ikke denne orkidéen skjønn? Jeg er så utrolig glad for at jeg fikk en så flott blomst av samboeren. Den har gitt meg mye glede på denne korte tiden. Det som er så fantastisk med denne orkidéen er at den begynte med ganske mange knopper, som ble mange fine blomster og nå vokser den seg enda større og får enda flere knopper. Det er helt fantastisk hvor stor og flott denne orkidéen har blitt. Blomstene har en helt fantastisk farge som lyser opp hele vinduet. Med den grønne og blå bakgrunnen så er jo blomstene enda mer vakre å se på. Jeg syntes orkidéen var flott i butikken, men det kan ikke sammenlignes med hvor majestetisk den er i vinduet her hjemme. Orkidéblomstene minner meg faktisk litt om sommerfugler som sitter sammen. Rett og slett nydelig!

Og til slutt har vi den lille, grønne og gule planten. Den koser seg oppå kommoden min. Det ser ut som den trives der den står. Kanskje ikke så rart siden den får solen fra vinduet. Allikevel ser jeg at den er litt skadet på det ene bladet. Ellers ser den veldig grei ut. Bladene er for det meste friske. Det er en liten stund siden jeg sprayet den, men jeg gjorde det på torsdag så forhåpentligvis hjelper det litt på det skadede bladet. Den har også fått vann så det burde gå bra med den. Kanskje jeg bare burde klippe bort det stygge bladet og håpe at de andre bladene holder seg fine? Den er hvertfall veldig fin da. Jeg syns de fargene er så flotte. Samboeren min har god smak i planter. Det var jo han som valgte ut denne lille, søte planten.

Kanskje jeg må potte om denne planten snart. Mulig det er derfor den er ødelagt på det ene bladet, men da må jeg kjøpe en større potte og det har jeg ikke penger til akkurat nå. Jeg får hvertfall ha det litt i tankene. Det har faktisk vært noe jeg har hatt lyst til, men jeg syns den potten den står i er så søt. Grunnen til at jeg vil potte den om er fordi den som har satt denne i potte har vært full. Den kunne ikke vært mer skjev! Grunnen til at det ikke syns på bildet er fordi den tipper mot veggen så den ser egentlig ganske rett ut. Tro meg! Den er langt fra rett.

Hvis du er nysgjerrig på hvordan det går med plantene mine generelt så følg gjerne bloggen på facebook HER. Da går du ikke glipp av oppdateringer. For det vil komme oppdateringer. Grønnsaksplantene kommer det oppdateringer på hver fredag og de andre er hvertfall en gang i måneden. Det kommer helt an på hva som skjer med dem videre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg