Mine planer for dagen

I går fikk jeg ikke gjort så mye jobb som jeg hadde håpet, men i natt (etter å ha sovet på dagen i går) fikk jeg jobbet en god del. Så i dag tenkte jeg å fortsette der jeg slapp i går. Det blir med andre ord en kontordag i dag. I tillegg tenkte jeg å finne noe å bake sånn at jeg har en oppskrift til i morgen. Egentlig skulle det være firkløverkake, men siden oppskriften jeg fant ikke var noe bra så ble jo ikke det noe av. heldigvis har jeg fått mamma sin perfekte oppskrift som jeg kan lage en annen dag. Akkurat nå vil jeg ikke bake mer søtt fordi vi snart skal begynne på en måned uten noe søtsaker og jeg har mer enn nok å bli kvitt før den tid. Med mer enn nok mener jeg en halv pose med smash, men det holder i massevis for meg. Etter det så blir det altså ikke noe sukker før i mai. Vel, det er hvertfall planen. Jeg håper at jeg ikke knekker før det, men det er jo mye god mat så det skal nok gå bra.

Så planene for denne dagen er altså satt. Forhåpentligvis blir jeg ferdig med alt av jobb i dag sånn at jeg kan finne på noe helt annet i morgen. Jeg har blant annet lyst til å gå en tur, men det kommer jo også an på hvordan været blir og ikke bare om jeg blir ferdig med jobben. Så da er det vel bare å krysse fingrene og håpe på fint vær i morgen. I går var det jo litt småregn, men sånn er det jo når våren kommer. Regn er en stor forbedring fra snø hvertfall. Og snøen som har ligget rundt nå en stund er endelig på god vei til å smelte bort. I “sentrum” er det jo nesten ikke noe i det hele tatt så alt er nok forhåpentligvis borte i løpet av april. Ikke mer snø nå, hver så snill.

Ellers går nå dagene til å stelle med plantene, se på de nydelige blomstene mine og vante utålmodig på at snøen skal bli helt borte. For nå har jeg planlagt så mye for våren/sommeren at jeg kan nesten ikke vente på å komme i gang med planene mine. Jeg savner virkelig å gå tur i skogen og det begynner å bli lenge siden jeg virkelig følte på den følelsen av å være fri. Pandemien har jo gjort at vi har ganske begrenset med ting vi kan gjøre. Faktisk satt samboeren min og jeg å snakke om dette i går. Han savner å kunne gjøre noe sammen. Da mener jeg ikke å sitte her og se på film eller noe sånt, men å komme oss ut. F.eks dra på kino eller bowling. Sånne ting kan vi jo ikke gjøre nå og når vi satt der og lurte på hva vi kunne finne på så ble det bare kjøre en tur eller spise som ble de alternativene å velge mellom. Så det er ikke så lett å finne på noe i denne pandemien, hvertfall ikke utenfor huset. Derfor gleder jeg meg til snøen er borte og jeg kan ta på meg skoene, gå ut i skogen og filme til youtube. Dette er det eneste jeg faktisk kan gjøre, som er utenfor disse fire veggene. Vel, det og spille pokemon go.

Ja, jeg er 28 år og spille pokemon go. Hva skal man ellers finne på? Det er jo mye å gjøre inne, men noen ganger trenger man å komme seg ut. Vi er ikke skapt til å sitte inne 24/7, men det er også viktig å holde seg unna mennesker mest mulig for å unngå å spre smitte. Så da fant jeg ut at pokemon go var en fin måte å komme seg ut på og ha noe å gjøre.

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg