Mine favoritt juledekorasjoner

Nå har jeg jo fått kjøpt masse fin julepynt i år, men jeg har allikevel noen eldre dekorasjoner som er mine favoritter. Noe nytt, men mest gammelt. Så i dette innlegget tenkte jeg at dere skulle få se hvilke juledekorasjoner som jeg syns er fineste og som betyr aller mest for meg. Nå elsker jeg alle mine juledekorasjoner og alt har sin plass i leiligheten. Det jeg ikke syns er noe fint har jeg kvittet meg med allerede. Så om du har gitt meg noe julepynt så er jeg veldig glad i det, men man finner allikevel sine favoritter. Det er faktisk vanskelig å velge bare noen få av alt det jeg har fått og kjøpt selv, men la oss se om vi klarer å plukke ut noen få.

Denne søte fyren er noe av det søteste jeg har. Det var en gave fra brodern og familien som jeg bare falt helt for med en gang jeg fikk den. Den skal sikkert stå ute (sånn egentlig), men jeg har ikke hjerte til å sette han her ut i kulden. Jeg er veldig redd for at han skal bli ødelagt eller kidnappet av noen så derfor har den fått sin plass foran tvbenken. Der kan jeg se han hver dag, med den søte lykten og det nusselige smilet. Dette er uten tvil en av mine aller fineste juledekorasjoner. Han har fått skrapt opp nesa si på et eller annet når han ble flyttet fra Modum og hjem til mamma, men det skal jeg nok klare å fikse med litt maling. Også blir han så god som ny. Utenom den lille skrammen så har han heldigvis overlevd flyttingen både til mamma og hit. Så han koser seg veldig her inne i varmen.

Dette er stjerna som henger i vinduet. For dere ser det kanskje ut som en helt vanlig stjerne, men for meg er den uerstattelig. Den tilhørte bestemor som stod meg veldig nær. Dette er en av de få tingene jeg har etter henne og den passer jeg veldig godt på. Når jeg ser på den så tenker jeg på mor og alle de gode minnene jeg har med henne. Det varme smilet, de gode klemmene og alle de søte, små tingene ved henne som gjorde hun spesiell. Hun var den viktigste personen i livet mitt og jeg savner henne utrolig mye. Minst like mye som da hun gikk bort. Så denne stjerna skal skinne hver eneste jul og minne meg på hvor fantastisk mor var.

Denne dekorasjonen er noe av det nye jeg har kjøpt i år. Jeg syns den er så koselig og litt annerledes enn alt det andre jeg har sett. Nå elsker jo jeg å reise på hytteturer/campingturer så jeg syns den passet veldig bra her hos meg. Også syns jeg det er koseligst med barn fremfor alle disse julenissene. Vinterbarn er så koselige også er de kun oppe til jul. For jeg kunne aldri tenkt meg å hatt slike figurer oppe året rundt, men til jul syns jeg de er veldig fine.

En til som også er ny i år er denne boken med landsbyen på. Når jeg så den så viste jeg at jeg bare måtte ha den. Så vakker og nøyaktig den stilen jeg ønsket å ha. Jeg har lenge sett på slike dekorasjoner, men de har alltid vært så dyre. Nå kom jeg endelig over en som passet meg både i stil og pris. Min aller første juledekorasjon i denne stilen og jeg håper det blir mange flere. Noe jeg virkelig ønsker meg er en skøytebane med små barn som skøyter. Jeg ønsker meg spilledåser og en lykt som blåser snø rundt. Det er noe av det jeg har sett på som jeg virkelig ønsker meg, men det er grenser hvor mye lommeboken min har råd til. Så da får jeg ta litt om gangen og til slutt har jeg det jeg ønsker meg. Denne er hvertfall veldig flott og jeg har mye glede av den så selvfølgelig måtte denne bli med på min liste over favoritter. Det blir ikke mer favoritt enn når det gir meg så mye glede bare av å ha den.

Og helt til slutt vil jeg legge til denne fyren. Denne har jeg hatt i noen år nå. Jeg fikk den i julegave for noen år tilbake og den har vært en av mine favoritter en god stund nå. Grunnen til det er fordi den har så mange flotte detaljer og fargene de har brukt passer perfekt sammen. Jeg elsker jo alt som er gull/sølv detaljer på så når jeg så denne på blomsterbutikken i Vikersund så hadde jeg så utrolig lyst på den, men den var for dyr. Plutselig dukket den opp under juletreet allikevel. Jeg hadde allerede kjøpt den svarte og rød ballerinaen og nøtteknekkeren, men når jeg fikk denne så var det perfekt. Da hadde jeg hele settet og jeg var så glad. Disse figurene har gitt meg mye glede. Så når den svarte/røde nøtteknekkeren gikk i gulvet og knakk i 3 deler så ble jeg jo så klart ganske lei meg. Heldigvis var det ikke denne for den har jeg ikke sett maken til (som er like vakker) noen andre steder. De vanlig nøtterknekkerne finner man overalt, men denne stilen har jeg ikke sett noe sted så den er jeg veldig redd for.

Enda en grunn til å ikke få barn; jeg har alt for mye fint som jeg er redd for at skal gå i stykker. Også liker jeg å pynte og ha det fint. Pluss at jeg er veldig flink til å tråkke på ting som ligger på gulvet så hvis det hadde ligget leker på gulvet så ville jeg tråkket på dem. Det gjør vondt! Så her kommer det ikke noen barn, bare pynteting og forhåpentligvis en liten hund etterhvert.

MEN… Det var hvertfall mine favoritt juledekorasjoner. Jeg har jo bare fine ting. Det er jo ikke sånn at jeg ville pyntet opp med julepynt jeg ikke syns er noe fin. Så det var som sagt ganske vanskelig å velge bare noen få, men jeg syns jeg klarte å finne noen ganske fine juledekorasjoner å vise frem til dere. Også fikk dere en bedre titt på dem. For det er jo ganske mange detaljer man går glipp av om man ikke ser dem nærme. Håper dere syns det var gøy å se litt nærmere på mine favoritter her i leiligheten.

Følg gjerne bloggen på facebook HER for mer fra meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg