Mine favoritt butikker

Det er så mange forskjellige butikker. Definitivt en butikk for hvert behov. Vel, hvis man ser bort i fra at Norge mangler butikker med gothklær. Jeg som alle andre har mine favorittbutikker. Er jeg i Oslo så er det noen butikker jeg bare må inn. Er det noe jeg trenger så vet jeg hvor jeg kan finne det. Så i dette innlegget skal dere få vite hvilke butikker jeg liker å besøke og hvorfor. Hva ser jeg etter når jeg går inn på en av mine favorittbutikker? Vel, det får du vite nå.

1. Søstrene Grene

De har faktisk ganske mye forskjjellig som jeg liker. Noen ganger har de veldig fin julepynt, flotte oppbevaringsesker og alt sånt. Det er egentlig ikke det jeg ser etter når jeg går inn på Søstrene Grene. Jeg handler egentlig mest lerret, maling og kjøkkenutstyr. Noe jeg har veldig lyst til er å dra dit og kjøpe kubbelys og servietter. De har et stort utvalg og jeg elsker faktisk å kjøpe servietter og kubbelys.

2. Panduro

Jeg har som regel handlet når det er tilbud på mønsterark fordi dem har mye fint, men priser er ganske vill. Så scrappeting har jeg fått ganske billig der. Jeg pleide å kjøpe ei stor blokk med farget kartong der også, men selvfølgelig sluttet dem med det så jeg har egentlig ikke så mye å lage kort og andre papirting med. Veldig kjedelig for jeg liker egentlig å lage mye forskjellig ut av papir, men den må jo ha riktig farge. Kjøpe til stykkpris blir veldig dyrt og derfor har jeg ikke scrappet noe på en stund.

3. Neo Tokyo

Denne ligger på Arkaden i Oslo og er en asiatisk butikk der man kan få kjøpt utenlandsk godteri og drikke, noen få klær, figurer fra anime, bøker, CDer, magasiner og mye mer. Jeg har kjøpt noen ting derfra, men det beste jeg har kjøpt der var en paraply med håndtak som et samuraisverd. Det var noe av det beste jeg hadde og så ble den ødelagt. Så den har jeg desverre ikke mer. Det er veldig god kvalitet på tingene da. Bare jeg som var veldig uheldig. Som regel når jeg går inn der så er det bare for å se eller kjøpe noe godteri.

4. Outland

Dette er jo en butikk for geeks. Perfekt for meg som er helt oppslukt i Harry Potter verdenen. De har så mye kult og jeg blir aldri lei av å se på alle de fine samleobjekter fra filmene. I tillegg til Harry Potter så har de jo utrolig mye annet. Det er mange type spill, T-skjorter og capser, bøker og figurer fra mange filmer og bøker. Mye å se på om man liker sånne ting og det gjør jeg så absolutt! Så der pleier jeg alltid å ta en tur innom om jeg har muligheten. Som regel er det kun for å kikke, men jeg har også kjøpt noen ting derfra. Bl.a er fjorårets julegave til venninna mi (fabeldyr kalender) og brodern og dama (julekule med skjønnheten og udyret) fra den butikken.

5. Normal

Her handler jeg alltid shampoo og balsam  men også ansiktsmasker og alt sånt. Jeg har også kjøpt et par neglelakker derfra og hårfarge (før jeg oppdaget manic panic). Denne butikken har så mye forskjellig. Q tips, sminkefjerner, håndsåpe, deodorant osv. Alle sånne småting til en lav pris. Jeg elsker sånne butikker som har alt mulig og er billige.

6. Norli/Notabene

Jeg elsker å handle bøker, men også bare det å gå inn på en bokhandel for å se på bøker er gøy. Da kan jeg notere meg bøkene jeg syns høres spennende ut også kan jeg kjøpe de en annen gang. For det er ikke alltid jeg har råd til å handle noe selvom jeg befinner meg i en bokhandel.

7. Plantasjen

Så mange fine planter som finnes på Plantasjen så er det ikke rart at dette er en av mine favorittbutikker. Jeg elsker å gå å se på planter, lukte alle de fine blomstene og se på frø. Frøene er min favoritthylle. Det er så mye å velge mellom. Også alle de flotte fargene som blomstene har. Orkidéene f.eks er jo utrolig moro å se på. Jeg har bare lyst til å kjøpe en av hver farge og leve i en jungel i stua.

8. Nille

Det beste jeg vet med denne butikken er å kikke i tilbudshylla, se på kubbelys og utvalget av servietter. Det er faktisk ganske mye fint på Nille. Jeg syns det har blitt litt dyrt noen av tingene som er der.

9. Europris

Igjen er jeg veldig glad i å sjekke ut tilbudene i butikken. Man kan faktisk få mye fint som er satt ned opp til 70% og det er jo helt fantastisk om du er som meg og ikke har så mye ekstra penger til å bruke på ting man egentlig ikke trenger. Jeg må også sjekke ut utvalge på servietter her. Det er jo så mange fine mønster og man kan aldri få nok servietter.

10. IKEA

Ja, jeg er faktisk en av de som liker å dra på IKEA. Grunnen til det er så enkel som at det finnes så mye småting som jeg liker å kjøpe når jeg er der. Det er spesielt duftlys og kubbelys, men også mye annet. Og det at de har planter der er jo helt fantastisk. Grønne stueplanter, orkidéer og flotte blomsterpotter. Også liker jeg bilderammene de har på IKEA. Noen av dem er så vakre.

Fortell meg gjerne hvilke butikker som er dine favoritter. Hvilke fysiske butikker liker du å gå til for å shoppe?

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg