Mine favoritt…

Grønnsaker å så/stelle

Jeg har jo fått prøvd meg på ganske mange forskjellige grønnsaker, men det er allikevel noen grønnsaker som har vært ekstra moro å prøvd. Så i dette innlegget tenkte jeg vi kunne se litt nærmere på hvilke grønnsakplanter jeg syns er mest spennende/moro å så/stelle. Det er jo ganske mye forskjellig man kan så. Derfor vil jeg høre hva du syns er mest spennende også. Legg igjen en kommentar nederst i innlegget så jeg kan få høre hvilke grønnsakplanter du har hatt mest glede av å så/stelle. Det trenger ikke være planter fra frø. Du kan ha kjøpt planten ferdig også. Fortell meg gjerne og i mellomtiden kan jeg fortelle hvilke planter som jeg syns er mest moro og som har gitt meg mest glede.

 

  1. Agurkplanten jeg hadde i drivhuset i Modum var absolutt en av mine favoritter. Denne planten kjøpte jeg og den var ikke fra et frø jeg selv sådde, men det som var så gøy med denne var at den ble så stor og den klatret seg oppover. I tillegg kom det veldig mange agurker på den i løpet av den sommeren så det var kjempe moro. Ikke nok med det så var blomstene til planten utrolig flotte og det gjorde meg alltid så glad når det kom nye blomster.
  2. Tomatplanten, men ikke hvem som helst. Jeg hadde en plante med gule pæretomater som smakte helt himmelsk. De var så gode å spise som snacks, men også veldig gode i salat. Det beste ved denne planten var at den vokste veldig fort og fikk mange tomater. Den trivdes tydeligvis i drivhuset. Så denne planten har jeg lyst på igjen en dag. Og som dere kan se på bildet under så var det mye å ta av. Dette er kun fra 1 dag og det var ikke alle engang.

  1. Melonplante har jeg også prøvd. Jeg fikk ikke noe melon ut av det fordi jeg begynte såpass sent på året, men jeg hadde det veldig gøy med å se de små plantene vokse og klatre bortover. Absolutt en plante jeg kunne tenkt meg å prøve igjen. Det ville vært moro å kunne få melon ut av egen plante en dag. Faktisk er det et mål jeg har. Når det kommer til å skje vet jeg ikke, men det skal jeg absolutt klare å få til.
  2. Salat syns jeg var veldig gøy fordi det kommer mer salat selvom man går å henter litt av den. Dessuten smaker det så mye bedre enn den i butikken. Det kan ikke sammenlignes. Smaken er bare helt unik. Så dette er definitiv noe jeg kommer til å så i fremtiden. Vi får se, kanskje allerede i år.

 

Ja, her har dere altså mine 4 favoritter. Dette er ting jeg allerede har prøvd. Det er jo helt sikkert mange andre grønnsaker som kan være spennende og moro å dyrke, men det vet man jo ikke før man har prøvd. De fleste jeg syns er ekstra spennende å dyrke er jo ting som jeg har klart å fått noe ut av. Utenom melonplanten så har jeg jo fått noe å spise ut av alle. Ja, faktisk en hel salat til middagen. Grunnen til at melonen står her er jo fordi det var ganske tøft å klare og få noe ut av frøene. Det er jo en eksotisk plante så bare det å se at det vokser er spennende. Det gjorde også interessen for å prøve igjen mye høyere. Og hvem vet, kanskje neste år vil paprikaplanten også stå på denne listen. Jeg har hvertfall kommet godt i gang og de begynner å bli ganske store så det kan jo være en mulighet for at jeg får paprikaer i løpet av året.

Følg bloggen på facebook HER for mye mer planter, blomster og mye mer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg