Mine blomster

Nå har det gått en stund siden jeg sist viste dere blomstene mine. Jeg har jo også fått sådd noen blomsterfrø siden da som jeg tenkte at jeg kunne vise dere sammen med de blomstene jeg allerede har. For å vise frem blomstene og grønnsakplantene samtidig kan bli litt for mye. Jeg begynner jo å få ganske mye å vise dere så da tenkte jeg en oppdatering på blomstene og blomsterfrøene kunne få sitt eget innlegg. Og når jeg sier blomster så mener jeg også de grønne plantene som ikke er grønnsakplanter. Det begynner jeg jo også å få en del av nå så det kan jo være greit å kunne dele det opp. For blomster og grønnsakplanter er jo ikke det samme. Så la oss ta en titt på hvordan det går med blomstene mine. Det begynner å bli en stund siden og her har det absolutt skjedd ting.

Zamioculas: Denne planten kjøpte vi fra Kolonial. Da jeg først fikk den var den ganske most til den ene siden. Så når jeg satt den i potte så stod den til den ene siden. Den var ikke fin i det hele tatt, men jeg støttet den litt opp og fikk den til slutt tilbake på plass. Utrolig hva man får til med litt kjærlighet og tålmodighet. Nå er den jo veldig vakker. Den har jo fått flere nye skudd siden jeg først fikk den så det viser jo tydelig at den trives veldig godt. Og siden dere sist så denne planten så har den blitt flyttet fra det lille, runde bordet og opp på benken. Så den kisteformede hyllen er blitt satt på det lille, runde bordet. Jeg tenkte kanskje den vil trives enda bedre der, foran gardinen. For denne planten er ikke veldig glad i direkte sollys så den står fortsatt vekk fra lyset som kommer inn igjennom vinduet. I tillegg står den like ved en lite luftfukter som det ser ut som den trives med. Nå har dem stått sammen helt siden jeg kjøpte luftfukteren og ikke vist noe tegn på at den ikke trives så jeg håper jo at det er et godt tegn. Den har det hvertfall bra og ser veldig flott ut.

Julestjerne: Til jul var jeg å kjøpte en hvit julestjerne som mistet alle bladene sine i romjulen, men jeg tok allikevel godt vare på den fordi jeg vet at de kan komme seg igjen. Og nå har jeg en liten, grønn plante som koser seg veldig. Den står på samme sted som planten over her så den får jo også veldig fuktig luft, noe det ser ut som den virkelig trives med. Den har det definitivt mye bedre nå, etter at jeg flyttet luftfukteren opp til dit. For denne planten har aldri stått i nærheten av fukteren før nå. Så det likte den tydeligvis. Den er så søt og grønn.

Orkidé: Dette er den siste planten som står i nærheten av luftfukteren. Den har hatt en del tid uten blomster og knoppene har alltid tørket inn og ikke blitt til noe. Så jeg har begynt å dusje den i dusjen og nå står altså luftfukteren like ved. Kanskje dette hjelper den litt. Jeg har også klipt bort de røttene som vokste over potten fordi dem begynte å tørke inn og de hadde blitt så lange. Nå er det bare å vente og se om den kanskje blir litt bedre nå mot våren. For bladene ser helt friske ut. De er faste og fine. Så det eneste som ikke er så bra er jo disse inntørkede knoppene, men nå ser det ut til å bli litt bedre. Jeg får bare krysse fingrene og håpe at det går riktig vei nå. Jeg vet jo at orkidéer kan stå uten blomster en stund, men allikevel være helt greie. Noen ganger trenger dem en pause, men når det kommer knopper og de visner så begynner jeg jo å lure på hva som er galt. Derfor har jeg endret litt på ting her. Forhåpentligvis hjelper det og gir den noen nydelige blomster for det har jeg virkelig savnet.

Stemorsblomster: Her har jeg altså plantet noen frø som jeg håper vil spire og gi meg noen nydelige blomster til våren/sommeren. Potten er ganske liten, men jeg tror allikevel det vil gå bra. vel, jeg håper hvertfall det. Uansett så kommer jeg til å ha dem i denne potten fordi jeg har ikke noe annet som passer. Om det ikke går så kommer jeg til å kjøpe noen andre potter som jeg setter ute, men akkurat nå er det kun for å prøve ut frøene og se om det blir blomster. Vi får bare vente å se. Om det kommer noen blomster så blir de (forhåpentligvis) ganske mørk farge. Jeg trodde jeg hadde bestilt svarte, men i følge bildet på pakken så er dem lilla. Uansett er det jo vakre blomster og de kommer til å gi meg mye glede.

Solsikker: Jeg har også sådd solsikkefrø. Det var hvertfall 5 frø, men ikke alle har begynt å spire så jeg er veldig spent på om det kommer flere eller om disse 3 er de eneste. Nå har det jo ikke gått så lang tid siden jeg sådde frøene så jeg venter i spenning. Jeg gir ikke opp håpet på de andre frøene, men jeg er veldig usikker på om jeg sådde nok frø til at det blir slik som på bildet viser på pakken. Dette er jo solsikker som er beregnet til potter så jeg har veldig lyst til at det skal komme hvertfall 4 blomster. Så dette blir også veldig spennende å se hvordan går. I verstefall har jeg 3 blomster og det er jo uansett koselig.

Det var alle blomstene og frøene jeg har i potter her. I tillegg har vi en liten plante på soverommet, men det er samboeren min sin kontorplante som har tar vare på. Den forandrer seg veldig lite så det er ikke så mye å vise uansett. Også tenkte jeg at vi kan holde oss til de plantene og blomstene i stuen for det er mer enn nok å vise frem her.

Følg gjerne bloggen på facebook HER for flere oppdateringer på både grønnsakplanter og blomster + mye mer.

Du finner meg også på Instagram, Tiktok, Snapchat og Twitter under navnet cathrineruth92

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg