Min kjære storebror

I dag er det bursdagen til storebroren min, Michael. En mann som alltid har vært der når jeg har trengt han, en jeg kan snakke med om det skulle være noe og som alltid stiller opp. Han har et hjerte av gull. Det er så mye godhet i han. Jeg er veldig heldig som har en så fantastisk storebror.

Han har sittet å snakket med meg når jeg har vært trist, trøstet meg og støttet meg i vanskelige tider. Vi har så mange gode minner sammen fra barndommen. Jeg husker spesielt de gangene du brukte soveposen og lekte stranda hvalross. Du viste alltid hvordan du skulle få meg i godt humør og glemme alt annet. For meg var du alltid utrolig viktig oppi all elendigheten jeg opplevde ellers. Jeg har alltid sett opp til deg og ble kjempe glad når du ville finne på noe med meg. Og lei meg når du var for opptatt.

Minnene er mange, men jeg har lyst til å fortelle om de minnene jeg husker aller best. Du har alltid vært en god storebror, men også vært veldig glad i å tulle med meg. Noen ganger har det gjort meg livredd og her er topp 3.

1. Du stengte meg under senga med de store putene du dyttet under. Om jeg ikke har hatt problemer med trange plasser før så fikk jeg det da.

2. Vi skulle kjøre karusell sammen og satt oss i en elefant som kunne styres opp og ned selv. Jeg sa klart i fra at jeg ikke ville du skulle styre den opp, men allikevel gjorde du det og jeg ble livredd. Jeg har aldri kjørt karusell siden for å si det sånn.

3. Jeg hadde stikki av med kinaputtene dine og du ble så rasende at du kvelte meg til jeg ble blå i fjeset. Jeg er veldig glad for at mamma kom og stoppet deg. Da var jeg utrolig redd!

Men så er det jo alle de gode minnene jeg har med deg. De minnene som virkelig betyr noe og som jeg tar med meg videre.

1. Den gangen vi gikk julebukk og skulle opp til ei venninne av deg. Vi hadde bestemt oss for å synge musevisa, men knakk sammen av latter da vi så at kosten på trappa var kledd som ei mus. Begge to holdt på å tisse i buksa.

2. Jeg var ikke gamle jenta da du spilte “arne går mot døra” og mange andre stygge sanger. Jeg syntes så klart dette var kjempegøy og ville høre mer. Jeg stod alltid ved pulten der du hadde pcen og lyttet til alt du spilte. Selvom kroppen min gjorde vondt så var det verdt det for jeg hadde det alltid så morro når jeg fikk lov å komme inn på rommet ditt.

3. Å spille Playstation med deg syntes jeg alltid var gøy, men jeg tapte alltid. Jeg var en skikkelig dårlig taper og din forklaring på at jeg aldri vant var at jeg var dårlig. Allikevel ville jeg spille sammen med deg, men det morsomste var når jeg kunne se på. Det morsomste var når du spilte Tarzan.

4. Også må jeg jo ha med et veldig fint minne som har blitt utrolig morsomt å tulle med for hele familien. Dagen du skulle spise gele hos brodern og hadde fått ei lita skje. Du klagde over at du ikke klarte å få i deg noe med den lilla skjeen og så står den ene dattern til brodern med en sleiv i hånda. Du takket ikke nei til det, men begynte heller å spise med den. Og det skulle heller ikke bli siste gang du fikk sleiv til gele.

Jeg kunne skrivd side på side om alle våre minner sammen, men jeg tror jeg skal stoppe der. Jeg vil bare at du skal vite at jeger utrolig glad for at du er broren min. Vi har hatt våre uenigheter og krangler, men vi har også mange flotte minner sammen. Jeg er kjempe glad i deg. Takk for alle årene du har holdt ut med en slitsom og sprø søster, takk for at du alltid har vært der for meg når jeg virkelig har trengt det og takk for at du tok deg tid til å være en storebror jeg kunne se opp til.

8 kommentarer
    1. Så koselig Cathrine,at du deler minner med oss,må være fint å ha en storebror det har jeg alltid ønsket meg. Hos oss så har jeg 4 storesøstre,men faktisk ønsket meg en storebror som kunne gi meg råd å som kunne bane veien litt for meg,å ta vare på meg når ting var veldig vanskelig.Så heia Michael du er ekte STOREBROR😃💞👍🦋

    2. Det var skikkelig hyggelig og lese 💙 har mange gode minner ja 💜 tuusen takk for alle gode ord og tiden du har brukt på dette 🥳 kjempe glad i deg også lillesøster. 💩 la oss alltid huske folkevogn med sidevogn 🤣

      1. Haha nei hvordan kan jeg glemme folkevogn med sidevogn. Det var jo en av favorittlekene våres. 😊 glad du likte det jeg har skrivd. ❤ håper det blir maaange flotte minner i fremtiden også. ❤

        1. Så koselig Cathrine, virker som han og har gode minner.Vakkre minner.Kos dere med dem.💞 Godt å ha brødrene dine Og Karoline,yngste søster.Flott familie er dere.Så har dere en flott mamma.Randi💞💞

    3. Så flott skrevet. Er så glad for at dere er så glad i hverandre, å kan være der for hverandre. Husk bare, at dere også har en pappa, som er utrolig glad i dere ALLE!! Tenker på dere veldig masse. Er jo litt vanskelig å være hos dere, når avstanden er så stor, men i tankene, er vi veldig nære. Vi snakkes også på telefonen, men den nærheten, er så altfor skjeldent, men som også er så viktig. Når vinteren har slippet taket, er jeg nok hos dere igjen.
      Kondolerer til din kjæreste, med hans bortgang!!!

      1. Tusen takk for gode ord pappaen min. Jeg savner deg så ufattelig mye. Du aner ikke. Nå har jeg bare ikke hatt styrke til telefonsamtale eller noen ting. Skulle ønske det fantes mulighet for å sees oftere, men jeg forstår så klart at det ikke er så lett. Det er det også. Men jeg håper at når jeg og kjæresten kommer oss til Bergen på ferie at vi kan møtes da. Kjempe glad i deg pappa.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg