Min ærlige mening om drivhuset

Der er noen uker siden  sist, men nå er jeg tilbake med en ny planteoppdatering til dere. Jeg kommer også til å snakke litt om drivhuset og hva som har skjedd der de siste ukene. Hvorfor jeg ikke har kommet med noen oppdateringer før nå, kommer jeg ikke til å gå noe særlig inn på. Noen ganger vil det bare være mindre innhold på bloggen, noe jeg prøver å ikke tenke så mye på. For jeg blir veldig fort stressa av nettopp det, så jeg må bare ta det når jeg orker og ikke pushe for langt. Men nå skal jeg hvertfall vise dere plantene. Så la oss komme i gang.

Sitron: Jeg har hatt denne stående på den store skjenken i stua, men nå har jeg flyttet den bort i vinduet. For nå var snackagurkplanten ferdig for sesongen og jeg vil ha den store benken uten planter nå som det er halloween og når julen kommer. Så da får vi se hvordan det går med den fremover.

Mandarin: Ikke så veldig mye som skjer her, men det hadde jeg heller ikke forventet. Jeg tenkte bare jeg skulle vise dere alle plantene denne gangen. Fremover så kommer jeg ikke til å legge ut noe bilder av denne fordi det går i perioder der den ikke vokser. Spesielt nå som det er kaldt. Tropiske planter/trær liker det jo ikke kaldt. Så her er det egentlig bare å vente til våren med de store endringene. Men jeg ser at stammen faktisk er blitt tykkere på disse ukene, så noe har jo skjedd her.

Pasjonsfrukt: Det er ikke så godt å se, men denne planta hadde fått en ny gren som jeg har surret rundt den andre. Om det kommer til å skje så veldig mye nå i høst/vinter vet jeg ikke, men vi får følge med og se hva som skjer. Nå har jeg en del planer resten av året (Sverigeturer) og vet ikke om jeg kommer med oppdateringer hver uke, men det gir jo plantene litt ekstra tid til å vokse.

Mango: Nå har den begynt å bli ganske lang. Her har jeg ikke sett noe særlig endringer på stammen, men det har jo kommet mange blader. Og jeg ser at den er i ferd med å vokse ut ennå flere nå. Det eneste som ikke er så gøy er at bladene er veldig klissete. Noe som gjør at det fester seg enormt mange småfluer på dem. Hvem trenger fluepapir når man har mangoplante…

Carolina Reaper: Her kommer det noen ekstra gladnyheter. Hun som dama mi fikk planten av hadde sagt at planta ville få chilier på høsten, men jeg trodde ikke det kom til å skje. Vi bor i et veldig kaldt hus og den får ikke enormt mye sol, men her har dere en plante som ikke gir opp. Nå har jeg varmeovnen like ved denne planta, men jeg hadde faktisk ikke trodd det ville komme noe før neste år. Så feil kan man ta.

Pinata: Disse plantene fortsetter også å gi, selvom dem står på et litt kaldt rom. Dem skal jo tross alt bare overvintre. Jeg har ingen tanker om at dem skal gi så veldig mye av seg selv, så lenge dem overlever vinteren. Så kan vi heller tenke mer på alt annet når våren nærmer seg.

Basket of fire: Nå har edderkoppen angrepet planten med spindelvev, men ellers har den det faktisk ganske greit. Grenene er grønne og det er mange grønne blader også. Så jeg tror det skal gå bra med den, selvom den ser litt trist ut akkurat nå. Her trengs det å ryddes opp litt, det er alt. Den fortsetter å produsere noen få chilier også. Med andre ord har den det bra.

Sweet Banana: Jaggu kommer det nye chilier Her også. Jeg hadde tenkt til å tørke chiliene og etterhvert bruke dem, men det gikk ikke så bra. Så jeg har begynt å fryse dem ned. Da kan jeg samle opp så mange jeg trenger og lage ting når jeg orker. For det er en lang liste over ting jeg har lyst til å lage. Så da blir disse etterhvert også puttet i fryseren. Jeg legger hvert slag i hver sin boks, så vet jeg hvem som er hvem.

Padron: Denne har jo virkelig blitt flott. Husker dere når den hadde stått litt for lenge uten vann? Vel, det syns ikke lengre, for å si det sånn. Wow! Så vakker grønnfarge og så fine blomster. Her har det virkelig skjedd ting.

Vanlig, rød chili: En bitteliten chili er i ferd med å bli moden. Utenom det så er det ikke så mye som har skjedd. Men jeg tenkte jeg skulle klippe den litt ned der chilien henger nå. Den er alt for lang i forhold til resten av planta. Jeg kommer også til å bli flinkere til å holde den i orden sånn at dem ser litt penere ut. Det er også mye lettere å feste/sikre dem når chiliene kommer, når dem ikke er så lange. Man skal jo også klippe dem ned når de skal overvintre.

Snackpaprika: Noen få paprikaer har kommet på plantene. Ellers er det ikke noe særlig å fortelle om disse. Jeg tror heller ikke det kommer til å bli så veldig mye utover vinteren. Nå kommer den kjedeligste tiden på året. Ingen nye frø som skal i jord og heller ikke mye som skjer med plantene. Man skal bare holde dem i live.

Drivhuset

Jeg må si jeg er ganske skuffet og forbanna av dette drivhuset. Det var IKKE verdt pengene sine. Så jeg kommer aldri til å kjøpe drivhus fra Biltema igjen. Bare søppel om du spør meg. Ikke bare revnet det med en gang det begynte å blåse, men selv med mye vekt på alle kanter så klarte det allikevel å falle fra hverandre. Rørene falt ut av festene hele tiden. Plasten raknet i festene og til slutt ble jo dette på bildet over resultatet. Jeg kom jo ut en dag hvor den ene agurkplanta mi hadde blitt ødelagt på grunn av den dårlige kvaliteten til dette drivhuset. Aldri mer skal jeg kjøpe noe sånt søppel. 1000,- for dette her!? Nei, det er det virkelig ikke verdt. Styr unna! Det er alt jeg har å si. For jeg har til og med prøvd å teipe drivhuset. Jeg gikk over alle mulige steder det kunne rakne og alle steder det allerede hadde blitt ødelagt. Hjalp det? Nei! Så dette drivhuset har virkelig gitt meg noen raseriutbrudd i løpet av sommeren.

Følg bloggen på Facebook HER og følg meg på Instagram HER for mye mer innhold.

6 kommentarer
    1. Ok, bare å holde seg unna dette drivhuset, da. Greit å vite!
      Men du, så mange spennende planter du har! 🤗

      1. Ja, nøyaktig derfor ville jeg fortelle om det. Vil ikke at noen andre skal kjøpe det. Var skikkelig dårlig kvalitet til den prisen.
        Takk. Ja, det har blitt noen spennende planter her i år. ❤️

    2. Hørt om flere som har dårlige erfaringer med Biltema. Så jeg skjønner deg godt. Du verden så mye du har som gror. Fint med planter og noen av de dufter meget godt. Håper det står bra til med helse, hjem og alt annet. Ha en fin kveld.

      1. Tviler ikke. Før var det god kvalitet, men ikke nå lengre. Jeg er så skuffa.
        Ja, det er koselig med planter. De pynter opp og gir mye glede i hverdagen. ❤️ Det går som det går. 🙈 Høst/vinter er ikke noe å rope hurra for når man har depresjon. Men jeg klarer meg. ❤️ Håper du har det bra.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg