Min 17. Mai

Da var det kveld og vi kan ta av festklærne, hoppe inn i joggedress/pysj og bare slappe av på sofaen. Før jeg setter på en ny episode av Hjemsøkt, tenkte jeg å fortelle dere hvordan min 17. Mai har vært. Og det må jeg si dere. Den har vært helt fantastisk. Vi startet det hele med å gå ut og høre på skolekorpset spille i gatene. Det var kjempe fint. Selvom det bare varte et lite øyeblikk så var det nøyaktig det som startet hele den følelsen av at det faktisk er 17. Mai.

Etter en stund og litt usikkerhet så kom til slutt veteranbilen og det gjorde meg enda mer glad. De hadde pyntet bilen og selvom det ikke var like mange biler i år så ble jeg veldig glad for de som hadde tatt seg bryet med å kjøre rundt og glede Gjerdrum. En stor takk til dere!

Og så var det middag og kake. Samboeren min og jeg satt å så på Sonia sammen. Så la oss ta en titt på alle bildene fra dagen i dag.

Ja, det har virkelig vært en helt fantastisk dag. Selvom alle gjerne skulle ønske de kunne ha en normal 17. Mai feiring så er det egentlig bare hva man gjør ut av det som utgjør hvordan dagen blir. Om vi alle gjør en innsats nå så kan vi leve mer normalt i fremtiden. Og det er jo så utrolig mye man kan gjøre som også gir en flott 17. Mai feiring. Alt i alt handler det mer om menneskene du deler tiden med og øyeblikkene man deler enn noe annet. Og de øyeblikkene kan likså godt være hjemme.

Samboeren min og jeg var hjemme og feiret, men vi fikk en utrolig fin dag allikevel. Noe av det koseligste var da naboen hilste fra sin gårdsplass og sa gratulerer med dagen. Hun hadde også stått ute å sett på både korpset og veteranbilen. Det var veldig koselig. Det er de små tingene som gjør den store forskjellen. Selvom jeg har sosial angst og nesten ikke går ut et ord så gjør det meg jo fortsatt veldig glad når noen hilser. Dette stedet gjør meg mer og mer glad. Jeg trives så godt her at jeg har lyst til å kjøpe hus her når den tid kommer. Fordi naturen er vakker og menneskene er så herlige.

Så min 17. Mai feiring ble veldig fin. Og dere vet hva som kommer nå, pysj og Netflix. Med brus i glasset og litt godteri i skålen fortsetter denne dagen… eller kvelden. For nå kommer den rolige og avslappende deler av dagen.

Hvordan har din 17. Mai vært? Fortell!

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg