Midsommar i Sverige

I år var min første midsommar og den ble feiret sammen med jenta mi og hennes fantastiske familie. Altså jeg ble så godt tatt i mot og hadde det veldig fint sammen med familien hennes. De har blitt min svenske familie, rett og slett. Og jeg skal fortelle dere om hele denne dagen, men jeg har ikke bilder av alt, så dere får bruke fantasien.

Når vi kom inn, ble vi servert en drink og fikk hver vår midsommarkrans som dem hadde satt sammen selv. En flott start på denne dagen. Jeg var veldig nervøs og var utrolig redd for at noen ikke skulle like meg, at angsten min skulle ødelegge for meg eller bare føle meg litt til overs. Men sånn ble det absolutt ikke.

Dem hadde begynt å sette opp midsommarstång, men den manglet blomster. Vi fikk være med å pynte den og det ble utrolig vakker. Og jeg hadde det hvertfall utrolig moro med dette. Er det noe jeg virkelig liker, så er det pynting og blomster. Så dette var jo perfekt for meg. Men dette var jo bare starten på det som skulle bli en av de beste dagene i mitt liv.

Bordet var selvfølgelig pyntet fint og jeg fikk brette serviettene. Desverre blåste noen av dem over ende, siden vi satt ute. Men det var hvertfall gøy å gjøre noe sånt og bidra litt. Og så var det mat. Det var mye godt å velge mellom. Jeg prøvde å smake litt av alt, men det beste var kjøttbollene.

Det ble mange morsomme leker. Koppestabling der jeg fikk rekorden med 17 sekunder, flytte kort opp på kopper ved hjelp av et sugerør, skyte på blink og andre morsomme leker. Men jeg syns det var ekstra moro når tantebarnet til jenta mi skulle lakke neglene til alle jentene i pridefarger. Da ble vi fine!

Dagen fortsatte med flere drinker og mer mat. Vi koste oss så utrolig mye. Jeg fikk smake på en del forskjellig, men det var noe moren til jenta mi hadde kjøpt til meg, som virkelig falt i smak. Den var søt og den smakte pasjonsfrukt. Er det noe jeg virkelig elsker så er det drinker ol. med smak av pasjonfrukt. Passoa f.eks er jo en av mine absolutt favoritter. Så jeg ble veldig glad da jeg fikk noe som falt i smak. For jeg er ekstremt kresen når det kommer til alkohol. Det skal ikke smake alkohol og det må være søtt. Så det var veldig bra gjort at moren hennes faktisk hadde funnet en som virkelig passet meg. Selvfølgelig måtte jeg på systembolaget og kjøpe med hjem.

Etter å ha sagt farvel til familien hennes og tatt taxi hjem, ble dagen avsluttet med mimosa foran tven. Rett og slett en ganske perfekt dag, om du spør meg. Jeg er så utrolig glad for at jeg klarte å dra og at angsten ikke klarte å ødelegge denne flotte dagen. Det eneste jeg kunne klart meg uten, var da jeg slo bildøra rett i hodet når jeg var på vei ut av taxien. Men sånn går det når man er ei skikkelig kløne.

Det har vært litt av et eventyr og ennå flere skal det bli. Om du ikke vil gå glipp av noe, kan du følge bloggen på Facebook HER. Du kan også følge meg på Instagram HER for ennå flere bilder og oppdateringer. Det er mye som skjer i sommer og jeg tar dere med på alt sammen.

7 kommentarer
    1. For ei koselig feiring dere har hadd..
      jeg liker heller ikke smaken av alkohol, det er helt grusomt. Så bra dem hadde noe som falt i smak, så godt ut 😊

    2. For ei koselig feiring dere har hadd..
      jeg liker heller ikke smaken av alkohol, det er helt grusomt. Så bra dem hadde noe som falt i smak, så godt ut 😊

      1. Ja, helt klart. ❤️ Og dette var bare begynnelsen på en flott sommer. 😊 Nei, det er ikke noe godt når det smaker alkohol. Smaker beskt og ekkelt hehe. Absolutt. ❤️

    3. Svenskene kan feire midtsommer med tradisjoner og maistang med blomster på. Gikk dere rundt stanga og dansa og sang? Fine bilder fra staren på en flott sommer i Sverige for deg. En annen ting de er gode på i Sverige er TV-serier. Titter nå på Lykkevika – en fin serie skapt av dyktige svensker. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg