Middagstid og planer for året

Middagen er nå satt inn i ovnen og der skal den stå i en god stund. Så da kan jeg bare lene meg tilbake og vente på at alarmen på mobilen skal ringe. Først dag skal jeg sette på ris og kutte salat. I mellomtiden tenkte jeg å skrive litt her. Det blir ikke noe om middagen for den tenkte jeg at jeg kunne fortelle dere om og gi oppskrift til uka. Jeg tenkte det kunne være greit å komme med en oppskrift på det jeg lager nå fordi det kanskje kan være noen som trenger en god oppskrift.

Utenom middagen så skal jeg se på Skal vi danse. Jeg syns det er så moro å følge med på. Dette er et program jeg har sett på i mange, mange år og jeg er veldig glad for at jeg er tilbake til å se på det. Også er det moro når man kjenner igjen de som er med. Jeg har jo fulgte flere av dem på sosiale medier og da er det ekstra spesielt å heie dem frem. Jeg bruker jo alltid de 3 gratis stemmene på nettet. Som regel har det vært kun på én person, men nå heier jeg på 3 og da blir det en stemme på hver. Og selvom jeg vet at ingen av dem vil se dette så vil jeg fortsatt ønske dem lykke til.

Utenom det så prøver jeg jo å bli ferdig med boken. Nå har jeg vel ca. 50 sider igjen og det kommer nok til å gå ganske fort. Forhåpentligvis blir jeg ferdig med boka denne helgen og kan begynne på den andre boka som jeg fikk tilsendt i posten. Den er jeg veldig spent på. Hun som sendte meg den sa jo at det var en bok hun ville jeg skulle lese og at hun tenkte på meg da hun selv leste den. Så jeg vil egentlig bare komme i gang og lese den.

Når jeg først setter meg ned for å lese så går det egentlig fort. I fjor og året før der så begynte jeg å finne lesegleden. Den har jo vært der siden, men så har det vært vanskelig å finne tid til det når jeg jobbet hardt med bloggen. Nå som jeg har youtube i tillegg så har jeg jo ikke hatt tid til noe annet nesten. Derfor har jeg virkelig satt pris på de stundene med lesing som jeg har tatt meg tid til. For jeg elsker egentlig å lese, men jeg har ikke klart å roe ned kroppen såpass at jeg har klart å sette meg ned med en bok. Ikke engang på de lange turene mine har jeg klart å ta en pause for å lese. Jeg håper dette endrer seg neste år og at jeg klarer å sette meg ned med en bok ute i naturen. For det høres jo helt fantastisk ut. Og jeg har ganske mange bøker her som jeg ikke har lest ennå. Flere bøker kommer nok etterhvert også fordi jeg har noen som jeg har på ønskelista. Jeg har jo ennå ikke alle bøkene til Lena Ranehag for eksempel, så de må jeg jo kjøpe.

Grunnen til at jeg ikke har kjøpt flere bøker den siste tiden er jo fordi jeg ikke har hatt tid til å lese. Eller jeg kan ikke si jeg ikke har hatt tid, men jeg har ikke vært så flink til å bruke tiden min og planlegge ukene fremover så bra at jeg har hatt så mye tid. For det finnes jo masse tid om jeg planlegger bedre. Ja, både tid og energi. Så det er nok noe jeg har lyst til å bli bedre på fremover. I tillegg er det ikke noe penger i budsjettet fremover fordi jeg skal spare penger til noe jeg har ønsket å gjøre siden ungdomsskolen. Endelig skal jeg gjøre det og jeg gleder meg som en liten unge. Dere får følge med på bloggen rundt november for å se hva jeg skal bruke pengene mine på. Faktisk er det ganske mye som kommer til å skje resten av året og jeg gleder meg til å føle meg enda mer som meg selv når disse tingene blir gjort.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg