Middag, film og slappe av

Da har jeg endelig fått satt inn all maten fra MENY og jeg kan slappe av. Jeg vasket også 2 norgesglass som har ligget i den boksen med kjøkkenutstyr. Disse tenkte jeg å bruke til solsikkefrø som jeg nettopp kjøpte og gresskarkjerner som jeg kjøpte fra Kolonial for en liten stund siden. Grunnen til at jeg har kjøpt gresskarkjerner er fordi jeg vil lage rundstykker/brød med de. Det er veldig godt! Samme bruker jeg solsikkefrø til, men ikke sammen for jeg liker ikke solsikkefrø inni brød og rundstykker. Oppå til pynt går helt fint for da er dem litt crispy og smaker helt annerledes.

Disse gleder jeg meg til å smake. Jeg har smakt jordbær og kiwi, men ingen av de andre. For dere som ikke vet hva dette er så er det saft uten sukker og uten kalorier. Og de er også fra MENY bestillingen som kom i dag. 

Som dere kanskje har skjønt nå så har jeg planer om å bake rundstykker og brød. Når dette blir vet jeg ikke, men jeg håper det ikke blir alt for lenge til. Det er så koselig å bake og alt smaker så mye bedre når man har bakt det selv. Så ja, jeg har noen ting som jeg har veldig lyst til å bake snart. Vi får se hva slags planer november har for meg.

For øyeblikket venter jeg på svar fra kommunen. Om jeg får brev i posten eller om jeg får en telefon vet jeg ikke. Egentlig håper jeg på et brev i posten sånn at jeg slipper å prate i telefonen, men det vet jeg jo ikke. Jeg fikk jo et brev om at det var godkjent og at de vil kontakte meg i slutten av denne måneden. Så det eneste jeg kan gjøre er å sitte her og vente på brev i posten/telefonsamtale om hva som skjer videre. For er det noe jeg virkelig ikke vet så er det hvordan månedene fremover ser ut.

Noe jeg har kontroll på er hva vi skal ha til middag. For jeg har kjøpt et par middager fra MENY og tok liksågodt noe derfra. Jeg hadde jo ikke tatt opp noe så da kunne jeg jo ta det som kom på døra i dag. Så dagens middag ble ostepanetter. Det begynner å bli veldig lenge siden jeg spiste så det blir hvertfall godt. Til det så tenkte jeg potet og grønnsaker. En litt mer hverdags middag i dag. Vi spiser alt for lite potet så når vi først har det så smaker det jo ekstra godt. Her går det mer i ris og potetmos, men det er ikke fordi vi ikke vil ha potet. Poteter blir så fort ødelagte når de står på benken eller på gulvet. Setter jeg dem inn i boden så blir dem helt glemt. Så problemet er at vi må kjøpe dem når vi skal ha poteter, særlig om sommeren. Vi spiste nesten ikke poteter i sommer fordi det var store groer på under 1 uke. Helt håpløst å lage noe med poteter når grønne vokser nesten før man har kjøpt dem. Heldigvis er det ikke fult så ille nå, men jeg ser at potetene jeg har her begynner å få groer så da får vi bruke dem før det er for sent. Det verste jeg vet er å kaste mat. Så det prøver jeg å unngå.

Ellers går vel dagen til å slappe av. Kanskje jeg maler litt hvis jeg orker det, men jeg har også veldig lyst til å se en film i dag. Nå er det ikke mange dagene igjen før halloween så jeg må jo få sett noen filmer som står på lista mi før det blir for sent. Sent for skumle filmer blir det jo aldri, men snart kommer jo julen og da har jeg en liste med julefilmer jeg vil se. Så da får jeg prøve å få sett en film i løpet av dagen i dag.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg