Meldt snø

Nå begynner man virkelig å kjenne at høsten er her. Det har blitt mye kaldere ute, med så lav temperatur om nettene at det faktisk har kommet rim på bilen. Også har det blitt varslet mye om at det snart kommer snø. Så nå blir det veldig spennende å se hvor mange dager som går før den første snøen faller. Er vi klare for det været vi har i vente?

Den første snøen er jo alltid utrolig koselig. Hver gang den første snøen kommer så må jeg ut og se på den. Det er en så fin følelse man får av snø som daler ned. Og det vakreste er når det kommer store flak og man virkelig kan se at det snør.

bildet er fra i fjor vinter

Selvom jeg blir veldig dårlig i kroppen av kulde så gleder jeg meg allikevel veldig mye til å se den første snødagen. Faktisk vet jeg ikke om jeg kunne vært foruten den vakre snøen når vi nærmer oss jul. Litt av julestemningen finner man jo i snøen som legger seg over landskapet som et teppe, men det er også eneste grunnen til at jeg liker at snøen kommer. Den kunne godt ligget fra november til januar og så blitt borte. Det ville vært perfekt for meg, men sånn er det jo ikke. Snøen holder seg jo her helt frem til april-mai. Og det er etter januar som er de tøffeste månedene for meg. Tiden frem til nyttår er jo bare koselig og full av masse gøy.

Så nå venter jeg egentlig bare på at denne snøen skal komme. Vil den komme allerede til neste uke? I følge mobilen min så er det faktisk meldt snø både tirsdag, torsdag og fredag. Det blir veldig spennende å se om det blir som værmeldingen sier. Snøen kommer nok snart uansett. Vi er jo i midten av oktober så det er jo på tide med litt snø snart, syns dere ikke?

Gleder du deg til snøen kommer?

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Det er tross alt best uten men det er mange som gleder seg til vinteren. Tenker på alle som liker ski aking og barn som elsker snø. Men det blir nok vinter snart men hvor lenge snøen ligger veit man ikke det skifter fort. Skal på tur i dag og skal snart pakke sekken. Bør ta med meg varme klær og kanskje ei lue. Men det er jo meldt sol men om natta er det kaldt. Har sett rim på flere biler allerede. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg