Malt flasker/vaser

Dere har sett alle de fine tingene jeg har kjøpt på CC Hobby, men nå er det på tide å se hva disse tingene kan bli til. Denne gangen har jeg malt de små flaskene. Lenge har jeg lett etter slike flasker, men det har ikke vært noen som har passet så bra før jeg kom over disse. Så jeg har lenge vist hva jeg skal gjøre med dem, men aldri hatt dem. Endelig kunne jeg lage nøyaktig det jeg har hatt lyst til så lenge. Dere lurer kanskje på hva det er jeg har planlagt for flaskene? Vel, da kan dere bare bla nedover og se hva jeg har gjort med dem.

Jeg viste hvordan jeg skulle dekorere dem, men jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle bruke dem til. Jeg tenkte kanskje de kunne stå til pynt på kjøkkenet, men det er en god del på benkene der fra før av så jeg jeg fant ut at det ville jeg ikke allikevel. Til slutt kom jeg på en ganske lur idè. Hvorfor ikke bruke dem som vaser? Nå måtte jeg bare finne blomster som kunne passe oppi der. Jeg hadde noen mørkelilla blomster, men det var kun 2 av hver så jeg tenkte at de kunne stå i de vasene som de allerede stod i. Da fikk jeg øye på buketten som lå på kommoden. Den har ikke hatt en vase på lenge så jeg tenkte at jeg kunne bruke den. Så jeg splittet den og delte den opp i 3 like, små buketter som passet perfekt til vasene. Jeg syns fargen på blomstene passet veldig godt i de mørke vasene. Nå har jeg 3 nye vaser som pynter opp utrolig fint.

Lurer du på hvordan jeg har dekorert vasene? Vel, det er egentlig ganske enkelt. Jeg brukte limpistol til å lage flaggermusen, edderkoppen og spindelvevet. Så gikk jeg over med en blanding av svart og sølvmaling. Jeg påførte det med en svamp for å få en spesiell effekt. Jeg limte på noe tykt garn rundt toppen og malte litt med samme farge som flaskene. Så lot jeg de tørke før jeg begynte å male motivene med sølvmaling. Og slik ble altså disse vasene helt min stil. Det er jo mange måter å dekorere slike flasker på. Man trenger bare litt maling og fantasi. Jeg fant inspirasjon på Pintrest, men disse motivene har jeg ikke tatt rett fra Pintrest. Jeg brukte fantasien og gjorde dem til mine egne motiver. De jeg så på var typisk Witchy, men jeg ville ha mer Goth så det ble ikke poison osv. Planen var først å lage diverse flasker som ser ut som magiflasker, men så ble det heller søte vaser med gothic motiver og det er jeg veldig glad for. Dette passer mye bedre inn. Hvis jeg noen gang kommer over noen mindre flasker så kan det nok hende jeg lager noen sånne witchy flasker. I såfall skal de stå i den kisteformede hyllen jeg lagde. Og nå som jeg har den idèen i hodet så må jeg jo prøve å finne slike små glassbeholdere med brun kork.

Følg gjerne bloggen på facebook HER  og Instagram HER om du vil se mer hobbyrelaterte innlegg og bilder.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg