Maling og baking

Som jeg fortalte tidligere i dag så hadde jeg lyst til å bake noe. Så jeg var helt klar til å bake da jeg plutselig kom på at vi var nesten tomme for melk. Jeg kunne sikkert funnet en eller annen oppskrift uten melk, men jeg syns ikke det smaker like godt med boller uten melk. Snille samboeren min gikk derfor ned for å kjøpe melk. Vi hadde så klart glemt at bussen ikke gikk så da måtte han faktisk gå hele veien. For meg (på en god dag) tar det 1 time så det er en lang vei å gå. Han var så snill at han gikk og kjøpte melk allikevel. Dette er jo en rute han pleide å gå til jobb, men allikevel. Nå har jo han vært syk og han sliter med lungene noen ganger etter å ha vært syk. Så ja, at han gikk hele den veien for melk slik at jeg kunne bake er veldig snilt og det ble virkelig satt pris på. For nå står deigen til heving og Jeg har det utrolig gøy med å bake, men før han kom hjem med melk så satt jeg faktisk å malte litt.

Om dere har fulgt med på bloggen så vet dere jo at jeg har denne telysholderen som staver BOO med to små gresskar. Denne var jo helt hvit, sånn typisk keramikk fra hobbybutikker. Den var jo egentlig helt grei sånn, men jeg vil jo at alt her skal ha samme stil så jeg kjøpte maling fra CC Hobby. Det var akrylmaling Pearl/metallic. Planen var egentlig å male B i helt vanlig svart også skulle gresskarene være hvite med sølv stilk, men jeg hadde så lyst til å prøve ut disse fargene så jeg malte kun med Pearl/metallic, nesten samme stil som jeg hadde tenkt. Det eneste jeg gjorde annerledes var å male stilken svart og helt ærlig tror jeg det ble mye bedre enn hva jeg hadde planlagt. Her er resultatet.

Jeg vet ikke med dere, men jeg er veldig fornøyd. Denne kan stå fremme hele tiden syns nå jeg. Nå passer den enda bedre inn med resten av pynten på den nye benken. Jeg kommer definnetivt til å bruke denne malingen mye mer fordi den var nydelig. Og om du lurer på hvilken maling jeg snakker om så legger jeg ved et bilde under her. Kanskje dere også får lyst til å kjøpe den samme malingen og sette i gang å male noe keramikk, gips eller pappfigurer. For denne maling er perfekt til det.

Så nå skal jeg slappe av litt og vente på at deigen er ferdig hevet. Og så er det bare å lage solskinnsboller og hvetehorn. Det kommer til å bli utrolig moro. Jeg har jo ikke bakt noe særlig den siste tiden og det er jo litt kjedelig. Før pleide jeg jo å bake hele tiden. Nå skal vi ikke spise masse av det jeg lager. Jeg har faktisk tenkt til å fryse ned en god del av dette også sånn at vi har noe til senere. Kanskje vi kan ta opp noen (hvis det er noen igjen) på bursdagen min i november. Det ville jo vært koselig. Vi får se hvor mange det er plass til i fryseren og hvor mange vi er nødt til å spise i løpet av helgen. Jeg er ganske flink til å stable masse inni den bittelille fryseren, men det er grenser for hvor mye det er plass til.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER om du ikke vil gå glipp av oppskrift på disse godsakene. Grunnen til at jeg ikke bare slenger ut oppskriften nå er fordi jeg gjerne vil kunne bruke masse bilder til og faktisk vite om oppskriften er bra. Jeg bruker nemlig en ny oppskrift så dette er veldig spennende. Følg med!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg