Maleri “The Good Witch”

Jeg ble jo egentlig ferdig med dette maleriet for en stund siden, men så har jeg rett og slett ikke hatt ork til å skrive et innlegg til dette. Nå er det på tide å få vist dere det før oktober er ferdig. Så her er jeg for å vise dere maleriet og hvordan jeg malte det. For det kan jo være gøy å se steg for steg og ikke bare maleriet når det er ferdig. Derfor tok jeg noen bilder underveis. Så la oss ta en titt på hvordan maleriet ble malt, men først et bilde av det ferdige resultatet.

Det jeg er mest fornøyd med er nok hatten og bakgrunnen, men det grønne i heksegryta er ganske stilig det også. Jeg brukte utrolig lang tid med dette maleriet og jeg vet jeg er veldig dårlig på å male mennesker. Jeg er mye flinkere til å tegne mennesker enn å male, men et sted må man jo begynne. Så her er altså det ferdige resultatet, men hvordan er det malt? Vel, la oss ta en titt på bildene jeg tok underveis.

Jeg startet med bakgrunnen. Det er forskjellige nyanser av grønn og litt svart helt på kanten. Jeg prøvde å få en fin overgang fra hver nyanse, men også få litt mønster i det sånn at bakgrunnen faktisk fikk litt liv i seg. Og jeg syns hvertfall at jeg klarte det ganske bra. Noe av det morsomste jeg har malt er bakgrunnen til dette maleriet. Også likte jeg virkelig disse fargene sammen. Selvom det er stor forskjell fra midten og det rundt så syns jeg allikevel de samarbeider godt og gir en veldig fin bakgrunn. En utrolig god start på dette maleriet.

Når det hadde tørket helt der jeg skulle male, var det bare å tegne opp en mal på hvordan jeg ønsket at heksa skulle se ut. Så var det bare å fylle inn med farger. Jeg startet med hvit fordi det er den vanskeligste fargen å få til å ikke være gjennomsiktig.

Så fortsatte jeg med hatten og håret som skulle ha en del detaljer. Så derfor tok jeg det ganske tidlig sånn at de kunne tørke. Planen var egentlig å male håret skikkelig detaljert, men så aner jeg jo ingenting om hvordan man maler hår. Derfor ble det ikke så fint som jeg hadde planlagt.

Når alt hadde tørket så startet jeg å fylle inn med rosa på hatten. Detaljene her er jeg ganske fornøyd med. Det fikk virkelig hatten til å bli så mye bedre med en gang. Den fikk de rynkene den skulle ha. Her gikk jeg faktisk etter hukommelsen av hatten i Harry Potter fordi jeg syns den har veldig bra detaljer. Så jeg hadde lyst til å male noe lignende. Og hvem vet, kanskje jeg maler den hatten neste gang jeg bestemmer meg for å male.

Og så var det på med fjeset som absolutt ikke ble noe bra. Så la oss bare ignorere at jeg faktisk ikke kan male ansikt og gå videre.

Til slutt fikk jeg malt på heksegryta. Det var litt av en jobb. Først måtte jeg male hele svart, men for å skille vanten på gryta og resten så måtte jeg legge på highlight under. Noe som viste seg å ikke være så veldig lett. Jeg kan ikke si det ble en veldig bra jobb, men med det grønne som er oppi gryta så fungerer det greit. Og de grønne boblene er jeg veldig fornøyd med. Her har jeg brukt 3 forskjellige nyanser av grønt. Jeg startet med ganske mørk grønn, så malte jeg med knall grønn og til slutt blandet jeg inn litt hvit i den knall grønne og lagde noen detaljer i alle boblene og det som renner ut av gryta. Det var litt av en prosess, men jeg ble da ferdig til slutt.

Dette er absolutt ikke det beste jeg har malt, men det er heller ikke så lett å male på store lerret. Så neste gang jeg skal male noe som dette eller hatten i Harry Potter blir det nok på et mye mindre lerret enn det jeg har brukt her. Også tar det heller ikke like lang tid som å male på et stort lerret. Når jeg begynner på noe så har jeg en tendens til å bli sittende til jeg er ferdig og ikke få gjort noe annet i løpet av den tiden. Det er derfor jeg ikke maler eller tegner så ofte lengre. Da hadde jeg jo ikke fått gjort noe annet.

Men ja, det er noen ting ved maleriet som jeg likte utrolig godt. Også er det noen ting som jeg ikke likte i det hele tatt. Hvis jeg skulle gjort noe annerledes så ville jeg nok ha malt på et blekt ansikt med hvite/grå øyne og igjensydd munn. Jeg tror det hadde blitt mye bedre enn det fjeset jeg malte på her. Hvem vet, kanskje jeg kan fikse på det. Går det i det hele tatt å endre på et maleri på den måten når det allerede er malt? I såfall hadde det gjort maleriet perfekt. Jeg har prøvd å gjøre noe lignende før, men det endte ikke bra. Så kanskje jeg bare må male et til, litt annerledes.

Ikke glem å følge bloggen på facebook for mer innhold fra bloggen. Linken finner du under her. Og vil du ha annet innhold finner du det på Youtubekanalen min. link til den finner du også under her. Verdt å abonnere om du vil se mer fra mitt liv og ikke minst masse videoer til jul med pynting og masse mer.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg