Litt sent, men her er mitt nyttårsforsett

Å lage noen nyttårsforsetter føltes bare helt fjernt. Først var det depresjon på grunn av jula og så alt dette med mitt kjære tantebarn. Allikevel vil jeg sette meg et nyttårsforsett selvom vi er halvveis i januar allerede. Dette har jeg tenkt på i et par dager nå og har bestemt meg for å skrive om det. For man kan sette ønsker og mål for året, man kan ha mange planer om både reise, sunnhet og vekt. Det er allikevel én ting som står mye høyere for meg dette året. Det eneste som virkelig har betydning for meg etter alt som har skjedd. For det å gå ned i vekt eller planlegge en reise til utlandet føles ikke like viktig. Dette er noe mye større.

I år er mitt nyttårsforsett å vise mer kjærlighet, omtanke, godhet og støtte til alle de jeg er glad i. Jeg føler ikke at jeg har vært flink nok til å si at jeg er glad i dem som jeg kunne gjort. Jeg kan skrive det, men det føles ikke like viktig som å si det til den personen. Jeg føler at vi viser alt for lite kjærlighet til de rundt oss. Dette skal jeg bli mye bedre på fra og med i dag. For mennesker man er glad i fortjener og trenger faktisk å høre det selvom man som regel vet det. De trenger å vite at man er der, at man støtter dem og at man kan stoles på. 2020 skal for meg være kjærlighetens år. Spre kjærlighet og glede betyr så mye mer enn man tror. I noen tilfeller kan det være nødvendig.

Jeg vil også oppfordre alle som leser dette å være åpne, fortelle de dem er glad i at dem bryr seg og er der for dem. En dag kan dine ord være det som redder et menneske. En dag kan det hende det er deg dem går til for hjelp og du lytter, du er der for dem og gi dem den kjærligheten dem så desperat trenger. Du er et godt menneske, du bryr deg. Vis vi kan gjøre en liten innsats og spre kjærlighet til venner og familie så kanskje vi kan hjelpe flere som sliter. Et sted må vi starte. La oss bli bedre til å spre gode ord og hjelpe andre i stedenfor å dytte dem ned. Ser du noen som ikke har det bra på skolen? Kanskje det er på tide at du går bort til denne personen. Snakk med de som er alene, inkluder dem. Kjenner du noen som sitter mye alene? Spørr om de vil ut å ta en kaffe eller ønsker å få besøk. Det skal så lite til å gi litt ekstra kjærlighet til dem som trenger det. Vi må slutte å snu oss vekk og begynne å bry oss om andre mennesker som står alene. Sammen er vi sterkere. Gi et kompliment eller spørre om den personen vil være med å leke f.eks. Det er virkelig ikke så vanskelig og for denne personen kan det bety alt!

En fremmed kan bli din beste venn vis du tar det første steget. Et kompliment kan snu dagen til en person fra dårlig til bra. Alt handler om å bry seg og gjøre de små tingene. Det er ofte de små tingene som gjør den store forskjellen.

Så i stedenfor å sette et nyttårsforsett jeg vet jeg ikke klarer å holde, vill jeg heller sette “Spre kjærlighet og omtanke” som mitt nyttårsforsett. Og ikke bare i år, men for resten av livet mitt, fordi dette er så utrolig viktig. Det er viktig å vite at man har mennesker rundt seg som bryr seg. Ikke alle vet det selvom man er der. Ord kan derfor være veldig viktig. Spre kjærlighet med ord. Vis at du bryr deg igjennom handling, men fortell at du er glad i dem, er der for dem. Hvis dem trenger noen å snakke med, trøste dem og få dem til å smile.

Og helt til slutt vil jeg takke alle dere som har vært der for meg den siste tiden. Det har vært ufattelig tøft, men å se så mye kjærlighet fra så mange mennesker har fått meg til å føle meg sterkere. Dette skal jeg komme inn på i et annet innlegg for jeg syns de tankene rundt dette er såpass viktig. Så følg med på bloggen eller på Facebook siden min “cathrineruthblogg”. Men en stor takk til alle dere som tok dere tid til å sitte og skrive med meg og som spurte hvordan jeg hadde det. Jeg setter så utrolig stor pris på hver eneste melding som har tikket inn. Det er den kjærligheten og omtanken jeg snakker om at vi må bli flinkere til å vise i hverdagen. Er du flink til dette eller er det noe du ønsker å bli flinkere på etter å ha lest dette innlegget? Let me know!

2 kommentarer
    1. Det beste nyttårs forsettet vi kan ha. Hvis alle hadde det og klarte å gjennomføre det, hadde vi hatt en mye bedre verden å leve i. Støtter deg fullt og helt. Tenker på dere, men vet dere klarer det sammen. Glad i deg🌷🌷

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg