Litt oppgitt av meg selv

Jeg tenkte jeg skulle bake litt sånn at samboeren min kunne få med seg noe godt på jobb. Og slik gikk det:

Først fikk jeg helt melk over buksa mi og utover gulvet. Så da måtte jeg jo tørke opp, vaske gulvet og skifte bukse før jeg kunne fortsette. Litt oppgitt og lei fortsatte jeg. Jeg fikk gjær, vann og melk oppi den store bollen og tilsatte en mobil. Ja, mobilen min havnet altså oppi dette. Da hadde jeg mest lyst til å grine. Tydeligvis er det noen eller noe som ikke ville ha meg til å bake i dag, men det stopper ikke meg. Jeg fikk til slutt bakt litt og nå venter jeg på at det skal heve ferdig sånn at jeg kan steke det, men jeg må si at alt det som skjedde virkelig dro meg ned. Ikke gøy når mobilen havner i melk, vann og gjær. Så nå får vi bare vente og se om den overlever eller om jeg blir veldig blakk til sommeren og ikke kommer på ferie.

Å få melk over hele meg var ikke gøy, men det går hvertfall an å vaske bort. Det er litt verre med en mobil som ikke skal bli våt. Så jeg tørket den godt og satt den på et håndkle med USB-porten ned. Nå er det bare å krysse fingrene og håpe at mobilen min blir tørr inni. Det verste som kan skje er at mobilen slutter å fungere og det vil si ikke noe filming til youtube. Jeg håper virkelig ikke det skjer fordi det har vært så utrolig gøy. Derfor krysser jeg fingrene for at alt går bra.

Og som sagt så driver jeg å baker litt. For ingenting skal stoppe meg fra å bake. Med mindre jeg går tom for f.eks hvetemel. Da blir det litt vanskelig å bake, men foreløpig har jeg nok til å bake mye godt ennå. Så jeg tenkte å ta en skikkelig bakehelg denne uken også. Jeg har allerede lagd 6 oppskrifter som jeg skal teste ut. Om alle de blir bakt denne uken vet jeg ikke, men jeg skal hvertfall prøve. Ja, jeg er jo allerede i gang med den første oppskriften. Bare 5 igjen. Bra vi har stor fryser og at jeg har en mann å lage lunsj til som han kan ha med på jobb. Også kan jeg jo ta med meg skikkelig god matpakke i skogen. Mat trenger man jo uansett så det er jo bare for meg å bake både brød og rundstykker så mye jeg vil.

I tillegg til alle de gode tingene jeg kan bake til lunsj så har jeg funnet en glutenfri kake som bare høres himmelsk ut. Så det er bare å glede seg til alt det gode som kommer av oppskrifter fremover. Jeg har minimum 2 oppskrifter ut hver uke og det er mye godt å bake. Når det kommer til inspirasjon så går jeg aldri tom og det er så gøy. Det eneste som mangler nå er diverse former til bl.a brød. Sånn at jeg kan komme i gang med å bake små brød av forskjellige slag. Så ja, som jeg sa er det mye spennende som skjer fremover.

Følg bloggen HER så går du ikke glipp av noe.

4 kommentarer
    1. Flink du 😍 Synd at du var uheldig, men ser ut for at du tar det greit. ( Jeg hadde klikka i vinkel) 😅Ber om at mobilen ikke er ødelagt. Stå på fine deg.

      1. Hehe. Ja, ble ganske lei meg i 5 sekunder og var nesten så jeg knakk sammen i gråt, men det hadde ikke hjulpet noe så da var det bare å ta seg sammen. 🙃 det ser ut som det gikk bra med mobilen da. 😃 Heldigvis.

    2. Slikt er kjipt men en fordel og legge mobilen på en annen kant av kjøkkenet før man starter. Håper det går bra med mobilen, hvis du har en hårføner så kan du bruke den når du tørker. Har gjort slike samme blemmer selv med andre ting.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg