“Liten” oppdatering på dagen

Det ble plutselig litt lite tid til blogging da vi fant ut at samboeren min trengte nye klær NÅ. Jeg kunne ha blogget på bussen inn til Oslo, men jeg hadde så klart glemt å lade mobilen min så da gikk jo ikke det. Derfor blir det heller en oppsummering av dagen hittil.

Dagen begynte med at jeg våknet kl 12:00 og vi bestemte oss for å lage rekebaguetter ganske tidlig. Det var jo egentlig ganske bra vi gjorde sånn at vi fikk spist før vi dro. Samboeren min fikset rekene og jeg varmet baguetter og fylte dem etter et lite angstanfall.

Hvis dere ser nøye etter på det øverste bildet så ligger den ene sitronen på feil side. Gjett om det irriterer meg nå… Det irriterer meg veeeldig! Det verste er at jeg fikk ikke gjort noe med det fordi da hadde det ikke sett så bra ut lengre. Jepp, jeg sliter med mye rart. Så der var det en liten fun fact som snek seg med. Ikke så gøy for meg som sliter med det, men… 

Det smakte utrolig godt og det var faktisk akkurat nok reker til 4 baguetter. Jeg kjøpte 1,1kg med store reker på MENY. De smakte utrolig godt så de er jeg veldig fornøyd med selvom det kanskje var litt dyrt. Denne gangen tenkte jeg ikke så mye på hva det kostet fordi jeg fikk en del etterbetalt nå som søknaden til AAP endelig ble ferdig og godkjent. Da tenkte jeg det var greit å kunne kose seg litt ekstra.

Så da ble det en veldig koselig og fin start på dagen (hvis man bare ignorer den lille detaljen med angst). Jeg og samboeren kunne nyte noen flotte rekebaguetter sammen her i stua. Dette hadde jeg jo kjøpt fordi vi skal få litt variasjon og litt ekstra kos nå som vi holder oss mest mulig hjemme. Så det å dra til Oslo hadde vi jo ikke gjort hvis vi ikke måtte. Jeg må jo si at jeg savner Oslo og skulle ønske jeg kunne vært ute i gatene der,sett meg litt rundt, piknik i parken, nyte en liten godbit hos Pascal, dratt på museum osv. Det er mye jeg savner og mye jeg skulle ønske jeg kunne gjort, men jeg liker ikke å gå i gatene når jeg vet at samboeren min kan bli syk igjen, jeg kan jo bli syk. Man vet liksom ikke. Folk går jo ute der og bryr seg ikke om andre mennesker så da vil jeg helst holde avstand. Så hvorfor satt vi oss på en buss ned til Oslo? Jo, fordi samboeren min har fått et intervju i Dal som er allerede nå til tirsdag og han hadde ikke noe å ha på seg. Han måtte kjøpe bukse. Så da dro vi innover til Oslo, fikk kjøpt bukse, shorts og noen T-skjorter.

Det er også første gangen vi er ute i Oslo etter at viruset kom for fult. Jeg hadde på meg crop topp for første gang blant mange mennesker. Det gikk greit, men jeg føler meg ikke helt komfortabel enda. Jeg går allikevel som normalt, skjuler ikke magen min hele tiden og jeg prøver å ikke tenke på hvordan jeg ser ut. Jeg ser jo ikke ille ut, men det er noe i hodet mitt som sier at jeg fortsatt er hun på 107 kg og det må jeg bare prøve å skyve bort. Jeg har kurver og det kommer jeg alltid til å ha. Nå må jeg bare lære meg å elske dem og elske meg selv. Det er en fulltidsjobb, hvertfall når jeg er ute blant folk. I will get there! Men frem til da må jeg bare pushe meg selv til å gå ute med denne stilen. Jeg elsker jo stilen og jeg liker klærne veldig godt. Jeg lover at når jeg har 5 kg mindre så skal jeg være fornøyd og begynne å akseptere slik jeg ser ut. Det er hvertfall målet. Og målet er å gå ned de kiloene i løpet av mai så da håper jeg at jeg går inn i Juni måned med et smil og kan være stolt av egen innsats.

På vei hjem fra Oslo var det så mange fine hvitveis. De stod flere steder, tett i tett og jeg syns jo det er så vakkert. Så når vi gikk veien hjem fra bussplassen så måtte jeg ha med meg ei lita hvitveis hjem så den kunne stå til pynt her. Hvitveis er jo så utrolig vakkert og rundt her er det så utrolig mye av det. Jeg elsker å se så mye hvitveis når jeg går på tur. Jeg tenker at de skal få stå i fred, men samtidig vil jeg ha med hjem så jeg kan pynte opp her. Så da fikk en liten hvitveis bli med hjem til oss. Den koser seg oppi et teglass på det lille,runde bordet jeg kjøpte på IKEA. Jeg syns det er litt gøy å faktisk eie møbler selv. Det at jeg har hatt råd til å handle møbler selv føles veldig godt. Jeg tar veldig lite forgitt og setter utrolig pris på alle sånne små ting som andre kanskje ikke bryr seg så veldig mye om. Det å kunne skifte ut alle klærne mine med nye, kunne kjøpe mat og forsørge oss her, kunne kose oss litt ekstra med f.eks reker. Bare det å kunne ha penger til småting vi trenger eller har lyst på syns jeg er veldig gøy. Det føles godt å kunne være til hjelp økonomisk. Jeg digger ikke til så veldig mye annet akkurat. Jeg prøver og jeg gjør mitt beste. Han elsker meg for det og setter pris på alt jeg får til. Jeg føler meg egentlig ganske heldig. Det kommer kanskje ikke så sterkt ut på bloggen, men jeg er ganske sikker på at kjæresten min vet at jeg er evig takknemlig for alt det store og det lille positive her i livet. Jeg setter det positive så utrolig høyt og blir så glad hver gang det skjer noe bra. Jeg er en liten solstråle når jeg først har det bra og det er noe av det jeg elsker ved meg selv. Jeg tar så godt være på alle de positive tingene ved livet og tar ingenting forgitt. Jeg tror det har hjulpet meg igjennom ganske mange vonde og tunge perioder. Mamma har jo påpekt det at jeg er veldig negativ på bloggen til tider og ja, jeg har skrivd mye om de negative tingene ved psyken min. Jeg må nok bli flinkere til å fortelle dere om alle de positive opplevelsene mine. For det er faktisk veldig mye fint i livet mitt, særlig etter at jeg møtte samboeren min. Så ja mamma, du har nok helt rett! Jeg skal bli flinkere til å skrive positivt. Jeg har jo også fått mange gode tips på hva jeg kan dele med dere og tips til hva jeg kan gjøre i hverdagen. Så jeg tror nok det blir litt lysere fremover. MEN dette er en åpen blogg og jeg har også mine mørke dager. Jeg må bare bli flinkere til å fortelle dere om alt det andre for jeg tror jeg har glemt det litt.

Også var det resten av dagen. Helt ærlig vet jeg ikke om jeg orker så veldig mye mer i dag. Det er faktisk veldig tungt å gå de oppoverbakkene fra bussen og jeg blir veldig sliten psykisk av Oslotur, men det er jo godt å bare slappe av litt også. Kanskje spise noe frukt, kose meg med Monster hydrosport super fuel. Den smakte forresten utrolig godt. Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å like den smaken, men smaksløkene mine har definnetivt endret seg i løpet av årene. Så lime var tydeligvis veldig godt. Hvem skulle trodd det? Ikke jeg. Åja, så får jeg legge sammen klærne samboeren min har kjøpt for de har blitt etterlatt på sofaen. Da har jeg vist noe å finne på allikevel, men brette klær syns jeg er gøy så det går fint.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg