Lille julaften

Planene for dagen i dag er å få gjort mest mulig sånn at jeg slipper å tenke på noe av dette på julaften. Også blir det grøt og film litt senere i dag. Jeg har allerede fått satt på en vask, lagt sammen det som var på tørkestativet, lagt sammen alle klærne jeg sorterte i natt (som jeg skal legge på plass nå snart) og ryddet på stuebordet. Så skal jeg tenne alle lys (stearin og LED) litt senere. For det er jo lille julaften og da må vi jo ha det ekstra koselig her. Derfor har jeg gått rundt og lagt ned nye telys og gjort alt klart. Så det eneste som mangler nå er å lage dagens middag. Jeg skal også få støvsugd i løpet av dagen for i dag føler jeg meg egentlig ganske greit. Ikke så rart etter å ha sovet så mye de siste dagene. Nesten som om kroppen viste at jeg måtte hvile sånn at jeg var klar for lille julaften og ikke minst julaften.

Som dere kanskje har skjønt så blir dagen i dag ganske full. Jeg har planlagt alt sånn at jeg får gjort mest mulig. Og med planlagt mener jeg at jeg våknet kl.14:30 i dag og følte at energien ikke var helt på bunn så jeg bestemte meg for å gjøre mest mulig ut av dagen. Som jeg har nevnt tidligere så må jeg ta en dag av gangen og det betyr at jeg må se hvordan formen er når jeg står opp også kan jeg planlegge dagen ut fra det. Derfor håper jeg at jeg får gjort mest mulig i dag sånn at jeg bare kan fokusere på middagen i morgen og slappe av resten av dagen.

I dag har jeg mye å gjøre, men når middagen er ferdig så skal jeg og samboeren min sitte her og kose oss med grøt og filmen Grevinnen og Hovmesteren. Jeg kjøpte nemlig denne filmen på dvd fordi julen er ikke den samme uten. Så det blir veldig koselig. Morgendagens film blir Grinchen. Det er en film jeg har gledet meg til å se en god stund nå. Jeg syns den er så herlig. En av filmene jeg bare må se til jul!

Forhåpentligvis blir det 2 veldig fine dager nå. Jeg har en del sorg i hjertet og mye depresjon i julen, men samtidig kjemper jeg for en fin jul fordi jeg vet at Jennie ville ønsket at vi skulle hatt en fin jul. Også kan jeg heller bruke hele januar til å gråte ut. Det er nok også derfor jeg er så sliten som jeg er og sover så mye som jeg gjør. Konstant tenker jeg på henne og familien. Hodet hviler aldri og det merkes. Så på en måte skal det blir godt å få julen overstått selvom det er (vanligvis) en veldig fin tid. Vi får bare gjøre det beste ut av det for dette året er det jo veldig annerledes for de fleste og det er nok mange som sliter. Da er det viktig å kjempe for sin egen glede og gjøre så godt man kan for å få en fin jul med de man er glad i eller alene. For uansett hvilken situasjon man sitter i så kan man alltids lage en flott jul hvis man bare vil. Nyt de små tingene som god mat, dessert, gaver, julefilmer og julemusikk. Har du bil kan du jo kjøre deg en tur og se på all den fine julepynten ute i gatene. Ja, bare det å lage seg en kopp kakao kan lette på stemningen. Så ikke sitt der å la julestemningen bli borte for hvis du vil ha en god jul så kan du faktisk lage den selv. Hold hodet opptatt med noe koselig. Og ikke minst behold de gode minnene fra tidligere julefeiringer.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg