Lille julaften og masse julelys

Ja, i morgen skjer det. Julaften er rett rundt hjørnet og alle barn venter spent på julenissen. Her er alle gavene pakket ned for i morgen drar vi ned til mamma. Jeg vil så gjerne ha julestemning, men den er borte. Alt som er igjen er en klump i magen som knyter alt sammen. Jeg skal ikke sitte her å fortelle dere om alt sammen for det er jo lille julaften og da må man jo prøve å være positive. Det har vært tøft, men nå skal jeg forberede meg på å nyte julaften med familien i morgen. Det blir helt nydelig julemiddag, masse gaver og herlige mennesker. Dette kan ikke bli annet enn bra.

 

Etterpå skal jeg få tatt en dusj og finne frem klærne jeg skal ha på i morgen. Resten av kvelden skal jeg slappe av og bare ta det helt med ro. Det har vært mye som har skjedd i dag og jeg er utslitt. Jeg og gubben har snakket om en del ting bl.a hvordan vi skal få endene til å møtes og hvordan sommeren blir. Jeg vil så gjerne si at dette skal gå bra, men jeg vet jo like lite som gubben om hvordan tiden fremover blir. Det blir hvertfall mye utgifter, møter med legen og psykolog på meg og gubben må kjøre rundt og søke jobber. Det nye året vil få en tung start, men i morgen må vi prøve å legge alt bak oss og nyte en fin dag.

Det er ikke noe å si på julestemningen til huset i år hvertfall. Selvom vi ikke har funnet den enda så er den her. Det er jo moro med masse lys selvom det ikke føles ut som jul for meg. Vi har lys på treet, rundt kjøkkenåpningen, foran hele inngangen og til og med rundt det stor vinduet i stua. Man må jo ha litt lys når det er jul.

Gubben hadde vært en liten tur ut og gått opp til furumo. Der kunne han vist se lyset fra huset vårt. Det er jo ganske morsomt da!

Hvordan alt dette med nyåret går skal jeg prøve å oppdatere dere på, men i slutten av januar så har vi verken tv eller internett. Jo mindre utgifter, jo bedre.

1 kommentar
    1. Du får ha en fin julaften sammen med dine, så håper jeg det ordner seg for dere. At du blir frisk og klarer å fortsette i jobben du trivdes med og at samboeren får jobb så snart som bare det.
      Lykke til klæm

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg