Lest bok i pausen

Jo mer jeg gjør av husarbeid, jo mer kjenner jeg at humøret stiger. Jeg har også mer energi enn da det var rotete på kjøkkenet. Så det er noe med det å ha det fint rundt seg. Det er også noe med det å kunne klare å gjøre alt dette selv. Og i dag kan jeg være ekstra glad fordi nå er oppvasken tatt, benker og skapdører er vasket og nå gjenstår det kun noen få ting som må tørke før jeg kan få de inn i skapene. Flere dager med slit og nå er det endelig ferdig. Nå gjenstår det “bare” å støvsuge og vaske gulvet. Noe jeg ikke akkurat gleder meg til fordi det gulvet må faktisk skrubbes, men jeg har virkelig lyst til å få alt det opp fra gulvet så det kommer jeg til å gjøre. Jeg vet ikke når, men jeg vet såpass at det blir etter at resten av husarbeidet er gjort. Det krever en god del energi og en mye bedre rygg enn det jeg har nå.

Fokuset mitt nå blir å rydde og tørke støv i stua før jeg skal støvsuge stua og kjøkkenet. Ja, det går mange timer, dager til husarbeid for tiden og det er jo for å kunne vise dere hvor fint det blir til slutt. Og selvfølgelig er det også for å faktisk trives i mitt eget hjem. Fra nå av skal jeg bli flinkere til å ikke sette igjen ting på benkene osv. Nå som jeg har lagt så mye arbeid i det, gjort alt på egenhånd og gledet meg sånn til å pynte opp så håper jeg jo at jeg kan bli flinkere til å ta med denne følelsen videre slik at vi kan holde det litt ryddigere enn det har vært frem til nå. Tiden får vise hvordan det går. Jeg vet hvertfall at der jeg pynter opp nå vil det ikke komme rot. Så lenge det er pyntet opp til halloween og etterhvert til jul så skal disse områdene være helt strøkne. Det er målet mitt.

Utenom ryddig så har jeg fått sittet ned og slappet av en god stund også. Når jeg har tatt disse pausene så har jeg satt meg ute og den siste pausen var ekstra koselig. Da tok jeg med meg den boken ut som jeg nå har holdt på med i hvertfall 1 år. Der satt jeg og leste 20 sider så jeg kom jo et stykke i boken i dag, men jeg er langt fra ferdig. Den inneholder 443 sider og er ikke akkurat lettlest. Jeg som leser ganske sakte og sliter med lange ord og vanskelige navn har jo hatt det vanskelig med å få lest denne boka. Grunnen til at jeg ikke slutter er jo fordi den er såpass spennende. Akkurat nå er jeg på side 271, men så må jeg også si at denne boka har ligget urørt ganske lenge også. Nå som leselysten er tilbake igjen så skal jeg nok få lest den ferdig før året er omme. Jeg har nemlig en bok som ligger og venter på meg som jeg fikk tilsendt av ei veldig hyggelig dame, men om jeg begynner på den nå så blir jeg nok aldri å lese den andre ferdig. Så her er det en bok av gangen. Jeg vet andre leser flere bøker samtidig, men det klarer ikke jeg. Også vil jeg jo vite hvordan den slutter.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Flink du. Leser lite selv. Men det er mye man kan lese men jeg tror at folk leste mere før. Tok oppvasken i går kveld, greit med rene glass til frokost. Og deilig og se en ryddig kjøkkenbenk når man står opp. Ha en fin dag.

      1. Ja, det tror jeg også. Jeg føler ikke jeg finner tid til å sette meg ned, men det er nok mest pga stresset. Vi stresser nok mer nå enn man gjorde før. Alt skal være så perfekt og man har det jaget hele tiden.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg