Lese i hagen

Noe av det jeg virkelig liker å gjøre er å sitte på teppet ute i hagen, lese en god bok og nyte det fine været. Og i dag valgte jeg å gjøre det. Solen varmet godt og det var endelig lite nok snø i hagen til at jeg kunne sette meg ned med en bok. Det er ikke veldig lenge at solen skinner på plenen nå på våren, men jeg fikk sittet der lenge nok til at rompa mi ble helt nummen. Jeg kommer definitivt til å bruke mange flere dager i hagen på denne måten. Bare nyte solen og (for det meste) stillheten. For denne lille hageflekken brukes ikke av huseieren, så da kan jo vi. Og med vi så mener jeg så klart meg. Som om samboeren min har ro nok i kroppen til å bare nyte en solskinnsdag på hageflekken, uten å gjøre noe annet.

Gresset ser jo ikke så fint ut, men det var hvertfall veldig koselig å bruke formiddagen ute uten å slite ut kroppen min. Dette er virkelig et godt alternativ til de dagene jeg ikke klarer å komme meg til skogen, men jeg må nok skaffe meg en stol som er behagelig å sitte i. For det var ikke godt å komme seg opp fra gresset etter å ha vært oppslukt i boka. Så der har jeg noe jeg må løse. Utenom det så var det en fantastisk start på denne dagen.

Planene for resten av dagen er ganske enkle. Jeg må først og fremst spare energien min til å lage dagens middag. Så jeg tenkte det kunne være greit å jobbe litt, se etter inspirasjon på Pintrest og finne ut hva jeg kan lage i mai. For det må jo bli en del baking i mai når jeg ikke får bakt noe i april. Nå er der jo fult fokus på middag og jeg tror at kroppen min har mer enn nok med å få gjort det.

Så da blir dagen I dag jobb og middag. Enkel og grei plan etter en fantastisk stund ute i solen. Det gjorde virkelig så mye for meg, bare å være litt ute og nyte frisk luft, sol og en god bok. Ikke fult så avslappende som skogen, men absolutt bedre enn å sitte inne i stua. Så den lille hageflekken skal brukes mye mer i år. I fjor satt jeg vel utenfor her 5 ganger i løpet av hele sommeren. Ikke i år. Denne sommeren skal bli annerledes. Jeg skal virkelig nyte hvert eneste sekund fordi plutselig er det over og vi sitter her med enda en kald og mørk vinter. Da vil jeg ha noe ekstra spesielt å se tilbake på.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg