Lege, café og konfekt

I går var jeg hos legen og fikk levert papirene jeg hadde fylt ut for depresjon og angst. Det viser seg at jeg har moderat depresjon. Det er ikke så ille som det kunne vært, men for alt jeg vet så kan det bli verre. Vi snakket om medisiner, men jeg har egentlig ikke noe lyst til å starte på medisiner vis jeg kan bli bedre ved å gå til psykolog. Så i første omgang så skal legen kontakte psykologer og se hvem som har mulighet. Forhåpentligvis holder det å gå til psykolog. Jeg må det uansett siden jeg sliter med angst og panikk i tillegg. Det kan fort bli verre og derfor er det greit å begynne hos psykolog så jeg kan få litt orden og kanskje en løsning på hvordan jeg kan bli bedre. Så da har jeg hvertfall kommet litt lengre. Jeg skal tilbake til legen i romjula gor å snakke om medisiner som jeg ikke ønsker å gå på og kanskje hun har funnet ut av litt mer. Uansett er jeg veldig glad for å ha kommet såpass godt på vei inn i en bedre fremtid og ser faktisk frem til å komme godt i gang.

 

Etter legetimen møtte venninna mi meg ved legehuset og vi dro i butikken for å handle inn til konfektlaging hjemme hos meg. Ingen av oss hadde fått i seg noe frokost så vi bestemte oss for å ta en tur innom caféen der jeg jobber. Det var litt rart, men veldig koselig å sitte i caféen. Maten smakte helt fantastisk og vi hadde det veldig fint der. Jeg spanderte på henne siden hun har spandert så mye på meg da jeg ikke hadde noe jobb.

Jeg vet ikke om man kan kalle dette frokost, men jeg kan hvertfall si at dette er min nye faviritt på caféen sin meny! Neste gang jeg får råd så vet jeg hvor jeg skal spise og hva jeg skal bestille! Jeg og venninna mi delte denne for jeg hadde egentlig bare tenkt til å drikke en kaffe mocca. Jeg angret veldig på å ikke kjøpe min egen, men neste gang…!

Når vi endelig fikk surra oss hjem til meg så hadde jeg kjøpt med 2 makroner og en oreokake. Vi koste oss litt før vi satt i gang med konfekten. Jeg ble ferdig med gavene for å si det sånn. Det blr masse god konfekt og litt annet. Desverre kan jeg ikke vise dere så veldig mye av det vi lagde nå før jul, men en liten pose med cookiemonsters skal dere få se.

Venninna mi lagde noen fancy peppermyntekonfekter som jeg bare måtte lage øyne og småkaker på og plutselig hadde vi 4 små cookiemonsters.

Det var veldig gøy å sitte å pusle med dette og bare koble helt av. Jeg er veldig glad for at vi fikk det til samme dag som jeg var hos legen for dette trengte jeg virkelig. Jeg var helt på bærtur og venninna mi gjorde en grusom dag om til noe helt fantastisk. Hva skulle jeg gjort uten en så god venn?? Vel, jeg ville hvertfall ikke vært så positiv i dag. Det kan jeg si dere! Hun hjalp meg virkelig igjennom en tung dag og det med å bare være henne. Så TUSEN TAKK. for at du er deg!

I dag har jeg fått pakket alle julegavene og skal snart ut å henge opp juleneket til de søte fuglene som er på besøk i hagen våres for en matbit. Resten av dagen skal jeg ta det helt med ro og nyte utsikten fra sofaen. Det snør!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg