Lader opp til ny tur

Det er så vakkert ute nå. Jeg får alltid lyst til å gå ut og nyte vinteren på dager som denne, men kroppen min er ikke helt enig. Faktisk gjør kulden så mye skade på kroppen min at jeg ikke har vært helt i form etter julemarkedet. Så jeg har sovet veldig mye av tiden, men aldri om natten. Allikevel er jeg så utrolig glad i snøen som daler ned og legger seg over landskapet. Fordi det er jo så vakkert å se på og jeg elsker å gå turer når snøen har lagt seg. Bare så synd at jeg da ligger rett ut i en uke etterpå.

Men se så nydelig da. Om ikke dette er verdt verkinger i ledd og utmattelse så vet ikke jeg. Selvfølgelig vil jeg alltid like sommeren mer, men vinteren er magisk. Jeg pleier å se ut stuevinduet når snøen daler ned. Det gjør meg skikkelig glad selvom kroppen min ikke blir så glad for det, men det gjør ikke noe. Dette er jo ekte julestemning og det skal nytes 100%.  Så får kroppen min reagere akkurat som den vil. Ut skal jeg uansett, bare ikke like mye eller like lange turer som på sommeren.

Jeg drømmer jo om å gå på ski langt inni skogen, se det idylliske landskapet som man ser på postkort. Det er vel den største drømmen jeg har. Reiser og karriere kan faktisk ikke måle seg med denne drømmen, men om det noen gang vil bli virkelighet vet jeg ikke. For som sagt er det ikke mye kroppen min tåler før jeg ligger rett ut. Vi får vel bare se hva fremtiden bringer.

I kveld skal jeg hvertfall ta det helt rolig. Jeg tror faktisk det blir noen dager fremover at jeg bare slapper av. Det er nemlig en tur før jul som jeg skal på og den krever en god del av kroppen min. Så derfor tenker jeg å se på Netflix og bare nyte dagene fremover.

Også skal jeg prøve å få stekt ribbe og litt sånn småting inni mellom. Greit å ha sånt klart sånn at jeg slipper å stå med alt dette en dag jeg egentlig ikke orker, men må lage det.

Slik går altså dagen mine. Det er stunder hvor jeg bare ser ut av vinduet, prøver å slappe av. Så er det noen oppgaver her og der. Som f.eks at jeg tar litt oppvask eller at jeg henger opp klesvask. Alltid noe å finne på. Det vanskelige er å finne energi til å få gjort ting. Derfor tar jeg noen rolige dager. Heldigvis for meg har jeg jo både youtubevideoer og oppskrifter klare. En ting mindre å tenke på. Noe jeg virkelig trengte nå. Det er godt å ha ting klart sånn at jeg ikke trenger å stresse like mye. Nå må jeg bare få ladet opp til denne turen jeg har foran meg.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Hva har skjedd med samboeren din? Klarer ikke finne noe innlegg hvor du skriver hva som har skjedd, bare at han ikke klarer/orker ditten og datten. Håper ikke det er noe alvorlige greier..

      1. Vanskelig å si når legen ikke klarer å finne ut av det. Har er så svimmel at han ikke klarer å dra på jobb engang. Vært sånn i langt over 1 mnd nå. Venter på MR i januar. Vært hos legen 2 ganger.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg