Krydderkake og et lite tips

Siden jeg føler meg litt bedre i dag så fikk jeg lyst til å bake noe godt. Først tenkte jeg at sjokoladekake ville vært godt, men så kom jeg på at jeg hadde fått oppskriften på krydderkake av mamma. Det er vel den beste kaka jeg har smakt og har vært min favoritt helt siden jeg var liten. Når mamma lagde den så ble den alltid så luftig og fin. Også smakte den alltid like godt hver gang. Det å stå og lage en barndomskake er helt spesielt. Det bringer tilbake så gode minner. Lukten som fyller rommet er helt spesiell.

Problemet var bare det at lukten som fylte rommet var ikke krydderkake, men svidd kakedeig som hadde lekket ut av formen. Jeg tror kanskje det er på tide å bytte de formene. De er bulkete og tydeligvis ikke tette lengre heller. Jeg ble jo ganske skuffa når jeg så hvor mye som hadde rent ut og ganske overrasket da selve kaka faktisk hadde fått fin høyde allikevel. Til tross for at det lakk ut av formen så ble jo kaka en suksess.

Så ble det en bra kake til slutt tross alt. Det er jaggu ikke dårlig bare det. Nå er det ikke mange kaker jeg spiser så mye av, men etter å ha spist et stykke nå så har jeg faktisk lyst på et til. Da er det jo fint at jeg har masse kake igjen.

Det som er ekstra fint med krydderkake er jo at man kan fryse den også smaker det like godt når man tiner den igjen. Så jeg tok en av isboksene jeg har tatt vare på og pakket ned noen kakestykker i den. Så da har vi litt kake i frysern hvis jeg ikke orker å bake noe en helg eller vi bare har lyst på kake.

Hvis du har kjøpt en boks med iskrem på butikken så anbefaler jeg deg å ta vare på boksen. Jeg har allerede brukt disse boksene flere ganger. Jeg har lagd gelé i dem og nå fryser jeg ned kake. Det er jo genialt og det koster jo ingenting. Man kan jo bruke dem hvis man har rester fra gryte også. Bare putte det i frysern og varme det opp når man ønsker det. Genialt å kunne bruke disse boksene. Det er jo også mange andre type bokser man kan ta vare på. De kan fort komme til nytte. Kanskje man vil lage syltetøy. Da er små plastbokser utrolig kjekt å ha. Og du trenger ikke bruke penger på å kjøpe noe nytt når du kan ta vare på tomme plastbokser. Det syns jeg hvertfall er et veldig smart tips. Det samme gjelder jo syltetøyglass. Det er mye du kan bruke om igjen. Alt trenger ikke gå i søpla og alt trenger ikke være så dyrt heller.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg