Kristiansand med jenta mi

Årets sommer ble litt annerledes enn jeg og jenta mi egentlig hadde planlagt, men vi har fått veldig mange flotte minner sammen allikevel. Og siste delen av hennes ferie gikk til en tur i dyreparken. Jeg måtte jo vise min svenske kjæreste noe av det mest populære Norge har å by på. Dette er jo mine barndomsminner. Så vi booket et rom på dyreparken hotell og fikk 2 netter der. Og siden vi bodde på dyreparken hotell, fikk vi slippe inn 1 time tidligere enn alle andre som skulle i dyreparken. Med andre ord slapp vi å stå i kø når vi startet dagen med en tur med tømmerenna.

Dagen startet med andre ord med et stor plask. Og så var vi klissvåte begge to. Men fy søren så gøy det var å starte med tømmerenna helt uten kø. Vi var de første som fikk kjøre den dagen.

Vi fikk se Kaptein Sabeltanns verden uten masse folk. Det var nesten som en spøkelsesby når det ikke var noen der, men det var også litt gøy. Også fikk vi med oss Den Sorte Dame når mannskapet kom hjem fra tokt. Det var smell fra kanoner, musikk, sang og dans om bord. Et flott, lite show som jeg aldri har sett før hvertfall. Og når vi snakker om ting jeg ikke har sett før. Vi fikk plass på Den Sorte Dame når den skulle ut på sjøen igjen. Og der kjørte den inn i Abra Havn. Jeg var forberedt på en duell med Grevinnen, men her ble det altså en lengre tur. Det ble til og med sang om bord. Så den turen er absolutt verdt å få med seg, men du må være rask med å booke plass. For det var kun 2 plasser igjen 13:30 rett etter showet kl. 11:30. Så dette er veldig populært.

Vi måtte jo selvfølgelig få med oss alle de søte dyrene. Jenta mi fikk kose litt med den lille grisen, vi fikk se flere tigere som nettopp hadde våknet og vi hilste på en påfugl som gikk rundt fritt i dyreparken. Mange flotte dyr var å se, men det var et dyr vi savnet og det var giraffen. Desverre hadde en giraff skadet beinet og var derfor ikke ute. Så da ble det ikke noe giraff i år, men mange andre flotte dyr ble det da. Ja, vi så til og med rød panda, men den er det nesten umulig å ta bilde av. Den satt oppi et tre og gjemte seg.

Når jenta mi bestemte seg for å klatre opp og skli ned på denne lekeplassen, gikk det ikke helt slik hun hadde håpet. Og siden jeg stod og skulle ta bilder, fikk jeg heller ikke med meg hvor fort hun kom. Så hun kom borti beinet mitt og jegser ned, ved siden av meg. Der sitter hun med oppskrapte knær. Folk er litt bekymret, men som vanlig rister hun det av seg og reiser seg opp. I ettertid kjenner hun at det ikke gikk så bra. Så vår melding til dere der ute er “ikke lek på lekeplassen for barn, med mindre du er et barn.” For det var umulig å bremse og sklien er veldig lav i bunnen. Så det vil ikke gå bra med mindre du er et barn. Heldigvis skjedde det ikke noe alvorlig, men det kunne jo fort ha gjort det.

Til tross for oppskrapte knær og noen vonde tær, koste vi oss masse. Desverre er det ikke lov til å ta bilder eller filme i spøkelseshuset, men det er virkelig verdt å ta turen inn i. En tur igjennom spøkelseshuset og Sabeltann sine mareritt, var det min tur til å skade meg. I det jeg hopper ned på madrassen, lander jeg på ankelen og halter ut av døra. To ulykkesfugler på tur. Men det stoppet ikke oss fra å nyte dagen videre.

Ved siden av spøkelseshuset fins det noe annet som også var veldig gøy. Her finner du Greven av Gral sin forheksede labyrint. Mange morsomme hindrer for store og små. Anbefales ikke å gå igjennom den lille, trange utgangen av første labyrintdel. Jenta mi ble nesten sittende fast da hun prøvde. Så hvis du ikke er et barn, så burde du finne den store utgangen. Utenom det så var det mange fine ting å se på og mye gøy å gjøre fra start til slutt.

Det var alt for denne gang. Jeg vet det er mye mer å se på og gjøre, men når vi gikk ut for en matpause så orket vi ikke gå tilbake. Faktisk sovnet vi på hotellrommet etter middagen. Begge med utslitte og vonde bein. Så da får vi vel bare ta turen dit en annen gang og oppleve resten av parken. Det gjenstår Kardemommeby, Hakkebakkeskogen, reptiler, jungelbob, geopard og giraffene. Men jeg føler allikevel vi fikk sett det viktigste.

Om du har lyst på flere reisetips og mye annet gøy burde du følge bloggen på Facebook HER. Da går du ikke glipp av noe. Følg meg på Instagram HER for ennå mer bilder og videoer. Du finner mye spennende på storyen og har du gått glipp av noe så kan du se det på høydepunkter på min profil.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg