Kopper og hva jeg bruker de til

Noen av dere har kanskje lagt merke til koppen jeg bruker for å vaske penslene mine i når jeg maler. Det er ikke bare en random, gammel kopp. Faktisk er det en av mine favorittkopper, men jeg drikker veldig lite te/kakao og jeg kan ikke lengre drikke kaffe så derfor ble den malekoppe min i stedenfor. Og motivet passer jo helt perfekt. Hello kitty maler også. Så siden jeg ikke eier en gammel, utslitt kopp så tok jeg denne. Nå kan jeg jo bruke den ofte og jeg kan se den mye mer enn om den stod inni skapet.

Sånn ser altså koppen ut. Grunnen til at jeg bruker denne koppen og ikke et vanlig glass eller noe annet er fordi jeg syns motivet er så fint og perfekt til å bruke til maling. Fasongen er også veldig rett opp og ned så flere pensler passer i koppen. Jeg får også svampen oppi der uten problemer. Så dette er altså hva jeg bruke til å vaske penslene mine oppi.

Jeg har som sagt en del kopper å velge mellom, men jeg bruker de sjeldent. Som regel drikker jeg kakao rundt juletider og da har jeg julekopper. Så det å kunne bruke en av koppene mine til noe nyttig sånn som dette syns jeg er veldig mye bedre enn at de skal stå i skapet.

De siste månedene har jeg jo brukt vannflasken (med teksten “til minne om Jennie” bl.a). Vi får se om det blir mer varme drikker fremover for egentlig liker jeg å krype under teppet med en kopp te etter en tur i kulden, men da er beina mine så slitne så jeg vet ikke om jeg orker å varme vann i en kjele da. Jeg har jo lyst til å kose meg litt mer med sånne småting som det der. Også hadde det jo vært koselig å kunne bruke alle de fine koppene jeg har fått. En kopp står det Cathrine på, en annen står det Tante på. Jeg har 2 kule The Big Bang Theory kopper ( en fra Tyskland og en er lagd av svigerinna mi). Og det verste er at jeg ønsker meg alltid flere kopper. F.eks har KILLSTAR en søt moon cat kopp. Jeg har også lyst på en kopp med lille my på. Så ja, kopper blir det aldri nok av selvom man ikke bruker dem så ofte. Det var faktisk en liten stund at jeg brukte en kopp til brus bare fordi jeg liker koppen så utrolig mye. Det er jo synd at koppene skal måtte stå i skapet.

Samboeren min er mye flinkere til å bruke koppen han fikk til jul i fjor. Heldiggrisen kan jo drikke kaffe så da blir det jo litt lettere med en gang, men ja, jeg skal/må/vil bli flinkere på å bruke koppene mine. Jeg bruker hvertfall én kopp ganske ofte, selvom det ikke er til å drikke av. For meg har en kopp flere bruksområder. Jeg har jo f.eks brukt kopp som blomsterpotte til urter og nå vann til å vaske penslene mine. Så ja, det var jo et par nye ting man kan bruke kopper til.

I tillegg går det jo an å bruke det til å lage kake i kopp, smores, suppe, solbærtoddy og mye annet rart. For å være litt kreativ så trenger man bare en mikroovn. Det har ikke vi, men jeg har litt lyst til å skaffe det etterhvert. Da er det også mye enklere å smelte smør og sjokolade. Jeg hater å bruke kjele etter å ha vært vant til å ha mikro, men det går jo med kjele også.

Bruker du kopper til noe annet enn å drikke kaffe/te/kakao av?

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg