Konfirmasjon og syk

I går var det konfirmasjon som stod på planen. Tantebarnet mitt er ikke ei lita jente lengre for å si det sånn. Det er helt skummelt hvor fort tiden går og hvor mye tantebarna mine har vokst. Jeg syns ikke det er lenge siden de var bittesmå begge to, men det er jo faktisk mange år siden nå. 2 år til så er yngste også like gammel.

Gårsdagen startet med en helt forferdelig utmattelse. Jeg har jo vært forkjølet i noen dager nå, men i går var det både forkjølelse og psyken som slo seg sammen for å gjøre det ekstra vanskelig for meg. Jeg som liker å pynte meg hadde ikke ork til noe og dro i konfirmasjonen med jeans og singlett. Jeg slang på meg et smil og var der for tantebarnet mitt. På sermonien satt jeg og skalv i hele kroppen fordi jeg var så sliten. Jeg har veldig mye å tenke på, men det kan jeg fortelle dere om i et annet innlegg.

Sermonien ble holdt på Blåfarveverket og det var veldig annerledes enn hva min familie er vant med. Jeg syns det var en veldig spennende og fin opplevelse. Det var nytt, men absolutt noe jeg hadde møtt opp på igjen. Jeg likte spesielt talen til tantebarnet mitt og en annen som snakket om bl.a et møte på utøya og hvilke følelser de satt igjen med. Det var en veldig flott tale og jeg er utrolig stolt av henne som stod der og tok dette på strak arm.

Selskapet etterpå ble holdt i en stor lavo. Dette var virkelig en perfekt avslutning på konfirmasjonen hennes. Det ble servert god mat og kaker. Det var stort bål inne i lavoen så vi holdt oss varme. Det var dekket opp med hjemmelagde kurver og bordkort. Alt var så utrolig flott så jeg tror jeg rett og slett bare hopper til bildene så dere får se hvordan vi feiret konfirmanten i går.

Som dere kanskje ser så er det fotball som er temaet i denne konfirmasjonen og det er jo ikke så rart. Tantebarnet mitt elsker å spille fotball og er utrolig flink til det også. Det var jo utrolig stilig å bruke fotbalker som blomsterpotter da. Det er utrolig hva man får til med litt fantasi.

Så selvom formen min ikke var så mye å skryte av så ble det en utrolig flott feiring og jeg er veldig glad for at jeg fikk være en del av det. Jeg skulle så klart ønske at jeg hadde orket å pynte meg og at formen min var bedre, men jeg var hvertfall til stede og det syns nå jeg var viktigst.

I dag ligger jeg rett ut. Jeg er i like dårlig form som i går og har fått mensensmerter på toppen av det hele så her blir jeg resten av dagen. Forhåpentligvis er formen bedre i morgen så jeg kommer meg på kurset. Jeg får krysse fingrene og satse på at ting er bedre i morgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg