Konfekt, videre planer og økonomi

Jeg har hatt litt problemer med å komme inn på bloggen, men nå er jeg endelig tilbake igjen. Jeg håper det ikke blir noe mer problemer fremover, men man vet jo aldri. Nå tenkte jeg å komme med en oppdatering på dagen som har vært og dagene fremover. I går hadde jeg besøk av venninna mi og vi lagde litt konfekt som vi har tenkt til å gi bort i julegaver. Det ble ganske seint i går før vi pakket sammen og avtalte at vi fortsetter på torsdag. Mesteparten av dagen gikk jeg rundt med en hodepine som jeg trodde skulle gjøre meg gal. Det var litt kjipt å sitte å prøve og ha en fin dag her når hodet mitt nesten eksploderte, men det gikk bra. Vi fikk lagd mye godt og jeg gleder meg skikkelig til å gi bort dette til julegaver ved siden av det jeg har kjøpt. Hvem som får hva har jeg ikke helt bestemt meg for, men det kommer til å bli veldig moro å gi en så koselig og hjemmelagd julegave. Dette ville ikke gått vis ikke det var for venninna mi. Hun tok med former og kjøpte inn en del sjokolade så vi kunne gjøre dette sammen. Fremover nå bli det ikke mye sløsing med penger for å si det sånn. Dette går jeg ikke noe mer inn på for øyeblikket, men dere vil få vite mer om grunnen senere. Jeg kan si såpass at det snudde alt på hodet her hjemme, men vi kommer oss igjennom det. Hva som skjer med juletre i år kan bli spennende å se, men det er så klart vårt minste problem. Å ikke ha juletre til jul er ikke verdens undergang akkurat!

Her er noe av det vi lagde i går. Det blir en god del mer som skal lages og vi tenkte å prøve oss litt frem med både smaker og former. Jeg falt veldig for potene og har lyst til å lage litt flere av disse, men vi får se hva vi finner på. Til nå har vi brukt hazelnøtt, marsipan og karamell, men det kan nok hende at vi kommer opp med noen nye smaker for neste runde.

I natt fikk jeg ikke sove i det hele tatt. Tankene har kvernet i hodet og jeg klarer ikke stoppe det selv om jeg gjerne skulle ønske det gikk an. Når det går utover søvnen så blir jeg veldig bekymret og irritert over meg selv. Å ikke ha kontroll over mitt eget liv er jo ikke noe gøy akkurat. Jeg prøvde sikkert i 2 timer før jeg tim slutt gav opp og gikk ned i stua. Der satt jeg meg ned for å skrive litt på et Word dokument. Det ente faktisk med at jeg skrev 15 sider om hvordan livet mitt har vært til nå. Hodepinen gav seg til slutt og så var det på tide for gubben å komme seg på jobb. Jeg kunne ikke tro at jeg faktisk hadde sittet oppe så lenge og jeg var ikke engang trøtt. Jeg har ennå ikke fått noe søvn, men hodepinen er i det minste borte.

Jeg har satt planer for nesten hele denne uka og er veldig glad for at jeg slipper å sitte alene og ikke ha noe å gjøre. I dag var planen at mamma skulle komme oppover så hun får tilbake krumkakejernet sitt. I morgen blir det konfektlaging med venninna mi og fredag skal jeg til tantebarna mine og bake med deg. På lørdag har jeg fått spørsmål om å komme og hjelpe til litt på cafèen og det gleder jeg meg veldig til. Nå er det jo julebord og folk trenger mat så da blir det noe helt nytt for meg. Det er moro å få være en liten del av bedriften selv om jeg først og fremst skal fokusere på å bli bra igjen, men jeg tror det blir godt for meg å komme tilbake dit selv om det kun er en dag. Jeg har i tillegg en liten hemmelighet som dere får vite mer om til neste uke.

Så det er ganske mye fint som skjer fremover og til tross for det økonomiske så er jeg veldig glad for at som har skjedd og som skjer fremover. Julen virket litt mørk en stund, men jeg kan se lys i tunnelen og det skinner sterkt. Kanskje blir 2019 et bedre år for oss økonomisk, kanskje blir det ikke så ille. Vi får bare vente å se. Nå er det beste å ta en dag av gangen og håpe at ting går i orden, men dagene fremover blir hvertfall fantastiske og jeg nyter hver dag som en gave.

Har du noen gang lagd konfekt eller kanskje du kunne tenkt deg å prøvd etter å ha sett bildene?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg