Konditoren i huset

Nå har jeg faktisk fått bakt 3 ting som vil komme ut på bloggen i løpet av de næreste dagene/uken. Allerede i morgen kommer første oppskrift fra i dag og jeg gleder meg veldig til å vise dere hva jeg har bakt denne gangen. Det er så mye godt og nesten umulig å ikke spise noe av det, men jeg har altså klart å holde meg unna og heller bakt ting som jeg vet kommer til å smake godt. Og dere aner ikke hvor vanskelig det var å motstå fristelsen når alt dette var rett foran meg. Så nå har jeg satt meg ned for å ta en liten pause og prøve å finne styrke til å ikke spise noe av det som nå ligger til avkjøling. Det er ikke lørdag ennå så jeg må bare holde ut.

Dere lurer kanskje på hvorfor i all verden jeg står og baker noe som jeg ikke kan spise. Vel, det er jeg bare nødt til fordi jeg må ha en ny oppskrift til bloggen allerede i morgen. Nå var det tomt for oppskrifter i arkivet, så da måtte jeg fylle på. Og jeg legger aldri ut en oppskrift med mindre jeg har bakt den. Så da var det bare å sette i gang med bakingen og lukke øynene for hvor utrolig godt og fristende det faktisk ser ut. Da får jeg heller ta med noe til mamma nå i helgen fordi da er vi bedt på grilling. Jeg bare håper været holder seg. Kan alle bestille fint vær sånn at vi er sikret en skikkelig flott dag med grilling hos mamma?

Noe jeg virkelig har savnet når det har vært som verst med pandemien er å kunne bake til noen andre enn meg og samboeren. Jeg har så lyst til å dekke bordet med masse godt og be venner/familie på besøk. Vel, det vil si hvis vi faktisk hadde hatt plass til at folk kunne sittet her. Forhåpentligvis får vi fikset det en gang…

Siden vi ikke kan be folk hit er det jo ekstra koselig å bli bedt til andre. Vi var jo hos brodern og da hadde jeg jo med litt bakst. Jeg kan jo ikke la være å gjøre det nå som vi skal til mamma. Så det blir nok med noe godt dit også. Det beste som finnes er jo å dele. Vel, det og bake, men det er jo grenser for hvor mye vi kan spise eller hvor mye vi kan slenge frysern. Og da blir det ekstra koselig å komme på besøk sånn at man kan dele med dem også. Så blir det veldig fint å se familien igjen. Vi bor jo et stykke unna resten av familien så vi har jo ikke fått muligheten til å komme oss på besøk så ofte som jeg egentlig skulle ønske. Derfor setter jeg ekstra stor pris på slike besøk som vi skal på nå til helgen, når alle samles. Det blir koselig.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg