“Kom ut av skapet”

I’M BACK!

Før jeg starter så må jeg bare si at jeg har savnet å skrive med dere. Jeg har savnet dere så utrolig mye! Mye har skjedd siden sist og det er mye som skjer fremover. Så jeg tenker vi bare fortsetter der vi slapp også skal jeg fortelle dere alt som har skjedd siden sist. Og hvor var det egentlig vi stoppet? Jo, det var da jeg begynte mitt nye liv i ny leilighet. Jeg har bodd her i 2 måneder nå og jeg trives utrolig godt. Sammen med venninna mi så har vi klart å skape et hjem som vi begge trives i. Det føltes mer hjemme her enn det har gjort med noen andre steder jeg har bodd. Nå skal jeg ikke gå inn i detaljer på fortiden, men jeg har aldri hatt det bedre enn det jeg har det nå. Hvorfor, lurer du kanskje på. Vel, la oss ta en titt på hva som har skjedd de siste 2 månedene.

Jeg flyttet ut fra exen og inn i egen leilighet (leier). Her kjenner jeg at jeg kan slappe av. Dette nye livet startet faktisk utrolig bra. Og 30. april var det babyshower som stod på timeplanen. Vi ventet på at broren min skulle bli pappa for første gang. Så jeg pyntet meg med skjorte og bukse. Den dagen var helt fantastisk og det var egentlig denne dagen jeg skjønte at ting ville gå mye bedre fra nå av.

Så kom 1. mai og jeg bestemte meg for å snakke med mamma om noe jeg har holdt inne i veldig lang tid. En hemmelighet jeg ikke var sikker på om jeg noen gang kom til å fortelle om. Og hadde det ikke vært for svigerinna mi så hadde jeg nok aldri klart det heller. Så en stor takk til henne som alltid er der for meg når jeg trenger noen å prate med. For jeg kom nemlig ut som lesbisk. Mamma var så utrolig god og tok det veldig bra. Søsknene mine og de nærmeste tok det også veldig fint. Det var godt å kunne være meg selv 100%.

Jeg valgte å stoppe og blogge fordi jeg var redd for hat, men jeg elsker å gjøre dette. Og jeg har så mye å dele med dere fremover, så jeg velger derfor å fortsette med bloggen. Det blir ikke det samme som før, men jeg håper allikevel det er en blogg dere ønsker å følge med på.

Så er jo det store spørsmålet om jeg har fått meg kjæreste etter at jeg kom ut som skeiv. Ja, jeg har ei veldig skjønn jente som jeg er veldig glad i. Hun bor i Sverige og er alt for langt unna, men vi får det til å fungere. Selvom det betyr å vente lenge mellom hver gang vi sees og må planlegge mye før vi kan møtes. Det er absolutt verdt det. Så det vil selvfølgelig bli veldig mye spennende fremover. Jeg har noen utrolig fine planer som jeg gleder meg til å dele med dere. Så hvis du syns det høres spennende ut og vil se mange flotte bilder fremover, da burde du følge med på bloggen.

8 kommentarer
    1. Hei. Så flott at du har det bra!!! 😃 Og så bra at du blir møtt med forståelse og respekt, skulle bare mangle. Ingen har rett til å dømme. Det viktige er jo at man er et godt medmenneske. Og forøvrig kan du gjøre som du vil… 😉 God sommer til deg.

    2. Hei Cathrine Ruth!
      Jeg er helt ny leser av bloggen din! Kom inn i dag via oppskriften på det som ser ut som noen herlige rundstykker, som jeg skal prøve meg på så snart jeg har fått handlet inn råvarene! Det jeg leste her om hvordan du ‘kom ut av skapet’ var rørende og gripende, men at du skulle frykte hatmeldinger på grunn av dette er jo så ufattelig trist, men helt sikkert berettiget! Det er bare så uforståelig at folk kan føle så sterk avsky for at noen er skapt for å elske et annet menneske av samme kjønn! Det er bare dette det dreier seg om: kjærlighet! Forstår ikke hva som gjør at folk blir så provosert av det? Hvis de bare tenker seg om!? Dette gjelder jo bare de to menneskene som er involvert og andre blir jo ikke berørt! Det har ingenting med andres liv å gjøre! Skulle bare ønske at de samme menneskene heller kunne bruke denne hat- energien sin til å hate krig, sult og urettferdighet i verden! Bare tenk hva DET kunne bety!
      Så hyggelig å høre at du har truffet og blitt glad i et menneske som gjengjelder dine følelser! Lykke til videre!🌸🌸

      1. Tusen takk. Åh nå ble jeg skikkelig glad. Ja, jeg har heller aldri forstått hvordan noen kan hate på kjærlighet, men desverre er det så ufattelig mye av det så når man er skeiv så må man være ekstra forsiktig. Men jeg kommer ikke til å slutte og være meg selv. ❤ tusen takk for fine ord og velkommen til min lille blogg-familie. ❤

    3. Herlig at du er tilbake og at du har fått ting på stell. Du er en sterk kvinne så dette klarer du selv om din kjære bor langt unna. Men med skype og andre ting så har dere daglig kontakt regner jeg med. Fint at du har søsken, hvor mange har du? Jeg har 3 eldre. Du har mye fint foran deg. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg