Koffein og sukker

I dag hadde jeg planer om å dele den brusen vi fikk med gratis fra MENY. Så jeg deler den med samboeren min. Han fikk et glass og jeg tok resten som var i flaska. Jeg tar et par slurker før jeg sjekker innholdet i brusen. selvfølgelig var det koffein og det skal ikke jeg ha så da var det bare å gi resten til samboeren min. Så typisk! Den var så utrolig god, men grunnen til at jeg reagerte og lurte på om det var koffein i denne brusen var fordi den smakte nøyaktig som den energidrikken med mango. Hjertet mitt reagerte litt, men jeg hadde heldigvis ikke drukket så mye så jeg tror det gikk greit (jeg håper hvertfall det). Det siste jeg vil er å få hjertebank bare fordi jeg drakk 2 slurker av en brus. Og jeg håper virkelig det er lik aldersgrense på denne brusen som det er på energidrikk. Liten advarsel til dere som har små barn som drikker brus. Urge med smak av mango har koffein i seg. Det er godt mulig at vanlig urge også har det, ikke vet jeg. Uansett er det kjekt å sjekke ingrediensene FØR man drikker noe. Det skal hvertfall jeg være mye flinkere på. For dette kunne jo blitt en ganske ubehagelig dag for meg hvis jeg hadde drukket en halv flaske med det der. For dere som ikke har fått med dere eller ikke husker at jeg har skrivd om denne brusen så har dere bilde under her.

Til noe litt mer hyggelig så tenkte jeg at det var på tide med litt baking. Jeg har nemlig en vaniljekrem som må brukes før den går ut på dato, men det er jo ikke noe problem. Det er jo bare å fryse noe av baksten sånn at vi ikke spiser for mye nå i helgen. Jeg hadde egentlig ikke planer om det, men når den snart går ut på dato så er det jo bedre å bruke det nå også kan jeg heller la være å spise sukker hele neste uke. For planen var å holde meg unna sukker frem til halloween, men jeg sa også at jeg kunne bake noe en gang i løpet av denne tiden. Så det  blir altså i dag.

Jeg fikk et spørsmål om jeg kunne spise hvetebakst og ikke godteri. Det er noe jeg gjerne vil få gjort klart. Jeg kan spise godteri og drikke brus, men jeg velger å ikke gjøre det fordi jeg får så vondt i leddene. Dette skyldes mest sannsynlig fibromyalgien jeg har i følge det jeg har lest. Jeg kjenner på kroppen at jeg har det mye bedre når jeg holder meg unna sukker, men det er ikke sånn at jeg ikke tåler det eller noe sånt. Når jeg fikk hodepine så hadde jeg spist mye godteri etter å ha holdt meg unna i flere uker. Så mest sannsynlig fikk kroppen min et sjokk som da førte til hodepine. Hvis jeg spiser i små mengder så skal det ikke ha så mye å si annet enn at leddene mine verker. Det er jo noe jeg velger å påføre meg selv om jeg spiser noe med mye sukker i, men jeg føler at det blir veldig vanskelig å kutte ting helt ut så jeg spiser litt nå og da. Jeg må ikke kutte det ut, men jeg vil veldig gjerne fordi jeg får mye verkinger i leddene og kroppen fungerer ikke like bra. Dessuten er det jo ikke bra med masse godteri så dette er et valg jeg har tatt av mange grunner, men jeg kan spise godteri og alt sånn hvis jeg har lyst. Jeg blir jo ikke syk eller noe sånt. Så jeg håper det gav svar på det spørsmålet jeg fikk sist gang jeg skrev om dette.

Mest sannsynlig blir det altså baking i dag. Vi får se hva jeg orker. Det jeg har tenkt til å bake vil ta mye tid og energi så jeg må hvertfall få i meg noe mat først. Nå står middagen på her så da er det ikke lenge før kroppen får “bensin”.

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg