København: Havnen

Jeg og dama mi dro til København med toget, sammen med familien hennes. Siden vi leier et sommerhus her nede, er det ikke lange veien. Så vi dro ned sammen, men gikk hver vår vei når vi kom frem. Dem dro til tivoliet og vi satt snuta mot havnen. Dette var vårt første stopp. Vi gikk hele veien til havnen og det ble en del bilder.

Dette er første gang jeg tok toget på flere år. Har hatt det veldig vanskelig med offentlig transport, men denne sommeren har jeg virkelig pushet meg mye og har fått tatt både tog og buss. Men jeg må jo si at det var ganske godt å komme seg frem til København. Spesielt etter å ha tatt både taxi og 2 tog for å komme frem.

Videre fra toget så tok vi beina fatt og gikk igjennom gatene i København. For vi ville jo se mest mulig og jeg ville ta masse bilder.

Fremme ved havnen fikk vi et helt annet syn enn på vei dit. Utrolig fint med alle bygningene på hver side av vannet. Denne plassen gav meg egentlig skikkelig Bergen vibes. Og jeg elsker jo Bergen, så for meg var det jo utrolig moro å oppleve. Selvom varmen nesten tok livet av oss begge to. I det minste fikk jeg noen flotte bilder ut av det.

Etter å ha fått sett havnens skjønnhet, gikk vi videre. Nå var vi på utkikk etter noe å drikke, for det er jo farlig å gå lenge i den varmen og ikke få i seg nok væske. Først prøvde jeg å finne et sted som solgte cola zero, men jeg fant fort ut at danskene er litt vel glad i alkohol. Så da fikk jeg heller ta en frappino på Espresso house. I tillegg kjøpte vi en focaccia som vi delte. Dama mi fikk nyte en kald øl i varmen. Og da var det bare å sette seg tilbake og nyte utsikten.

Etter en liten pause i skyggen, ble vi enige om å dra videre. Et sted som dama mi har ønsket å besøke, ble neste stopp. Vi fikk se at det tok ganske lang tid å gå dit og beina mine orker ikke så mye. Så da leide vi EL-sykler. Jeg har ikke syklet på en sykkel siden jeg var ungdom, så det ble en stor utfordring for meg. Jeg fikk panikk da jeg satt meg på sykkelen og vi skulle følge sykkelløypene i gatene. Folk sykler jo som idioter i Danmark, så for en fersking som meg var det jo bare å puste med magen, bite hardt i leppa og holde godt fast. Plutselig var teknikken inne. Men jeg skal si dere at kroppen skalv godt når vi stoppet de første gangene.

Lurer dere på hvor turen gikk videre? Følg bloggen på Facebook HER for neste blogginnlegg. Denne turen er virkelig verdt å følge med på. Den kommer i 3 deler. Følger du Instagram HER og ser på storyen hver dag, får du se masse bilder fra samme dag. I tillegg til videoer.

2 kommentarer
    1. Så koselig å følge dere på ferietur 🙂 Jeg får ferie i morgen 🙂 Ser herlig ut med alt dere har fått se da. Jeg har heller ikke syklet siden jeg var 20 eller noe tror jeg 😀

      1. Så koselig å høre. Jeg har mye annet spennende å vise fra ferien. ❤️ Og dette er kun den første turen. Har 2 turer til. 😍 Hehe det gikk ganske greit til slutt, så det er sant som dem sier. Det sitter i deg om du har lært å sykle som barn.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg