Knopper, rød chili og vanning

Da var det på tide med en ny planteoppdatering. Bildene jeg bruker i dagens innlegg er fra i går kveld/natt. Jeg tenkte jeg hvertfall kunne ha det klart til i dag. Det har skjedd et par ting og jeg fortalte jo det her om dagen. Jeg har gledet meg sånn til å vise dere dette så la oss bare sette i gang.

La oss begynne med noe av det som er veldig spennende og som jeg har gledet meg veldig til å vise dere. Paprikaplantene er først ut og her har det skjedd ting. For øverst på den største paprikaplanten så har det kommet knopper. Snart kommer det små blomster på paprikaen. Også får vi se om det utvikler seg til å bli paprikaer. eller om vi må vente helt til neste gang den får blomster med å se en paprika. Åh, jeg håper det blir paprika. Jeg vil allikevel ikke ha for store forhåpninger. Uansett hva som skjer så er dette veldig stort for meg. Den har kommet så langt fra å bare være et frø i en paprika. Allikevel er dette veldig spennende å se hva som skjer i ukene fremover. Jeg har fått knopper på paprikaplanten min!

Igjen er det ikke mye å fortelle om avokadoplanten. Her er det full stopp etter at jeg klippet den, men siden den verken har begynt å visne eller noe sånt så har jeg trua på at den vil komme seg. Alt den trenger er tid. Også har den jo uansett kommet utrolig langt. Jeg er veldig glad for at jeg ikke gav opp når jeg ikke fikk det til de første gangene. Så jeg kommer ikke til å gi opp denne. Det kan ta lang tid, men det gjør jo ikke noe. Jeg har mye tid.

Og helt til slutt har vi chiliplanten med en chili vi har ventet tålmodig på. Nå er den i ferd med å skifte farge og jeg kan snart bruke den til maten. Jeg gleder meg veldig. Det kommer til å bli veldig gøy å kunne kutte av chilien og faktisk bruke den. Forhåpentligvis vil den være moden til å bli med når jeg skal lage kjøttboller (når jeg har fått kjøpt inn kjøttdeig av lam).

Ellers går det ganske bra med chiliplanten. Den har noen nye blader som vokser seg større. Også trives den i vinduet som alle de andre grønnsaksplantene mine. Jeg har det godt og varmt her sånn at dem skal ha det fint hele vinteren. Forhåpentligvis er det nok.

I dag er det på tide å gi plantene litt vann. Jeg ser at det begynner å bli ganske tørt oppi pottene så da er det greit å fukte jorda igjen sånn at plantene har det fint. Siden temperaturen varierer veldig så er det ikke alltid like enkelt å vite hvor mye vann de skal ha og hvor ofte jeg skal vanne, men nå vet jeg hvertfall at de kunne trengt en skvett vann og det skal dem få.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg