Klipt meg

I går hadde jeg virkelig ikke en god dag, men jeg prøvde å gjøre det beste ut av dagen allikevel. Så jeg begynte dagen med å fortelle dere hvordan jeg hadde det. Akkurat det hjalp jo en god del, men jeg kan jo ikke sitte å skrive om det hele dagen så jeg måtte finne på noe annet. Derfor gikk dagen til å se på Disney+ og prøve å koble av. Jeg hadde noen små episoder i løpet av dagen der jeg gråt og følte meg helt forferdelig, men så gjorde jeg alt for å komme meg ut av denne vonde og slitsomme tilstanden. I løpet av dagen hadde jeg gjort mitt beste for å komme meg tilbake til et greit humør. Dagen var ikke bra, men den kunne vært så mye verre.

Når kvelden kom så fikk jeg lyst til å klippe håret mitt litt. Som dere kanskje har lagt merke til så er håret mitt ganske utslitt av all bleking og farging. Så derfor tenkte jeg at det kanskje var på tide å klippe bort en del hår, men før jeg viser dere resultatet så kan vi jo ta en titt på hvordan håret mitt så ut FØR jeg klippet det. Og ja, jeg klipper, farger og bleker håret mitt selv. Så la oss se på håret mitt som en gang var langt (hvertfall lengre).

Som dere kanskje ser så er det slitte tupper. Det er ødelagt og tørt. Jeg likte ikke tuppene i det hele tatt. Dessuten er det kun der hårfargen virkelig sitter og det ser ikke veldig pent ut når resten av håret begynner å bli lysere og miste fargen. Klart kunne jeg ikke klippe alt håret som var sånn, men jeg tok en god del av det. Forhåpentligvis hjelper det med kortere hår. Jeg får veldig fort floker og det er ikke akkurat veldig gøy å gre håret når man er hårsår og armene verker. Så det er flere grunner til at jeg ville ha det kort. Faktisk skulle jeg ønske det var ennå kortere, men jeg tror ikke det er noe jeg kommer til å gjøre med det første. Håret ser mye bedre ut nå og jeg er fornøyd med resultatet. Så la oss ta en titt på hvordan håret mitt ser ut etter en klipp.

Det eneste som mangler nå er å få klipt sidene for nå begynner det å bli langt igjen. Nå vokser det faktisk utrolig bra og håret mitt ser ut til å være fornøyd med en lang pause fra bleking og farging. Jeg har jo så klart lyst til å få farget håret igjen, men jeg tror jeg skal vente en liten stund til før jeg gjør noe. Om jeg noen gang kommer til å klippe det kortere enn jeg har det nå vet jeg ikke. Jeg liker egentlig å ha litt lengde på det sånn at jeg kan få det i strikk hvis det er i veien. Allikevel hadde det vært gøy å prøve en helt annen look. Vi får se hva som skjer med dette håret. Akkurat nå er jeg hvertfall veldig fornøyd med lengden. Det eneste jeg skulle ønske var litt lengre er panneluggen. Dere husker kanskje jeg klippet pannelugg i sommer. Vel, det angrer jeg på fordi det ville vært mye finere om alt håret var like langt. Heldigvis vokser det ut igjen og panneluggen har faktisk blitt dobbelt så lang allerede.

Nå er det bare en ting som mangler og det er å få ordnet den etterveksten. Dere aner ikke hvor irriterende den gjør meg, men samtidig så vil jeg ikke gjøre noe med håret. Jeg vet nemlig ikke om jeg vil farge det svart eller om jeg skal farge det blått/lilla/rødt eller en annen fancy farge. Det er mange farger i skapet jeg kan velge mellom, men samtidig så blir jeg dratt mot svart (noe jeg selvfølgelig ikke har). Hvis jeg farger det svart så slipper jeg å bleke det, men hvis jeg har lyst til å farge det i en annen farge senere så tar det mye bleking og tid før jeg får svartfargen ut av håret. Skal jeg eller skal jeg ikke farge det svart? Og hvis jeg farger det svart skal jeg farge hele håret? Skal jeg stripe inn andre farger? Skal jeg la panneluggen være en annen farge eller skal jeg ha en annen farge på tuppene? Det er så mange idèer i hodet mitt og jeg klarer rett og slett ikke bestemme meg. Så kanskje jeg bare skal ha det sånn som nå? Egentlig hater jeg hårfargen min (den egentlige hårfargen), men kanskje det er best å gi håret mitt en lang  pause og heller tenke nøye igjennom fargevalgene før jeg hopper i noe. Vente nærmere jul kanskje?

Hva syns dere?

Følg gjerne bloggen på Facebook HER

2 kommentarer
    1. Hei. Syns du er kjempeflink og så arti at du kan klippe deg selv også. Kunne du tenke deg å klippe meg en gang det passer også. Mot betaling selvsagt. jeg sliter med frisørangst og har ikke klippet meg på 5 år nå.
      Camilla

      1. Jeg skulle gjerne gjort det, men jeg vil ikke klippe andre. Jeg er ikke utdannet frisør så jeg vil ikke ta sjansen på å klippe andre sitt hår. Beklager. Om jeg klipper feil på mitt eget så gjør det ikke noe, men åå andre er det litt annerledes.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg